رهبر چپ گرایان فرانسه خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شد:خروج از ناتو به فرانسه این امکان را می‌دهد که در “ماجراجویی‌های نظامی آمریکایی‌های شمالی” شرکت نکند.

رهبر چپ گرایان فرانسه خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شد

رهبر حزب چپ افراطی “فرانسه رام نشدنی”، که اعلام کرده قصد دارد دوباره برای احراز سمت ریاست جمهوری فرانسه مبارزه کند، خواستار خروج این کشور از ناتو و تعامل با روسیه شده و اظهار کرد، این امر باید به کاهش تنش در حوزه روابط بین‌الملل کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ افراطی “فرانسه رام نشدنی” در آخرین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، در دور اول بیش از ۱۹ درصد آرا را به دست آورد؛ اما نتوانست به مرحله دوم رای گیری راه یابد. در سال ۲۰۲۲ او می‌تواند برای سومین بار در رقابت‌های ریاست جمهوری شرکت کند.

به نقل از اسپوتنیک، ملانشون در توییتر نوشت: “من طرفدار خروج از ناتو هستم. ما به تنش زدایی نیاز داریم.”

این سیاستمدار همچنین در مصاحبه رادیو “فرانس اینتر” ، گفت که خروج از ناتو به فرانسه این امکان را می‌دهد که در “ماجراجویی‌های نظامی آمریکایی‌های شمالی” شرکت نکند.

او در این مصاحبه تاکید کرد: “روسیه شریک است. من موافق نیستم که از آن دشمن بسازم. من موافق نیستم به قولی که به رهبران روسیه داده شد – زمانی که به آنها گفته شد که پایان پیمان ورشو و بلوک شوروی منجر به ظاهر شدن ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه نخواهد شد” خیانت کنم… برای اولین بار در تاریخ معاصر، یک امپراتوری بدون بحث درباره نحوه تقسیم نتایج این حادثه فروپاشید.

ملانشون همچنین گفت که پس از پیوستن کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به ناتو، روسیه احساس “خطر” کرده است به همین دلیل، او معتقد است که اوکراین نباید به این اتحادیه بپیوندد.

ملانشون گفت که تنش زدایی باید اساس خط مشی سیاسی شود.

او خاطرنشان کرد که با “جنگ سرد جدید” مخالف است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *