رزمایش نظامی روس‌ها در دریای ژاپن

وزارت دفاع امروز پنجشنبه (۱۴ آوریل) در بحبوحه تنش بین مسکو و توکیو بر سر اوکراین، اعلام کرد که زیردریایی های روسی به عنوان بخشی از رزمایش در دریای ژاپن موشک شلیک کردند.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش فیگارو، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که زیردریایی‌های ناوگان اقیانوس آرام موشک‌های کروز «کالیبر» را به سمت کشتی‌های فرضی دشمن شلیک کردند.

در این رزمایش بیش از ۱۵ کشتی و دو زیردریایی شرکت کردند که موشک های کروز را از موقعیت زیر سطحی در دریای ژاپن شلیک و با موفقیت به هدف اصابت کردند.

این وزارتخانه ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد موشک‌هایی که از آب به بیرون پرتاب می‌شوند و به سمت آسمان بالا می‌روند، ردی از دود خاکستری را پشت سر خود به جای می‌گذارند، در حالی که ملوان‌ها از طریق رادیو با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

این مانور در شرایط تنش بالا بین روسیه و ژاپن انجام می شود که پس از اقدام نظامی مسکو علیه اوکراین، توکیو تحریم زغال سنگ روسیه را اعلام کرد.

ژاپن، متحد نزدیک ایالات متحده، روابط پیچیده ای با روسیه دارد. این کشور پس از جنگ جهانی دوم به دلیل اختلاف بر سر چهار جزیره در مجمع الجزایر کوریل، در همسایگی هوکایدو، پیمان صلحی با مسکو امضا نکرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *