اسماعیل شنگله در همسایگی حمید سمندریان آرمید

اسماعیل شنگله در همسایگی حمید سمندریان آرمید

تهران- ایرنا- صبح امروز -یکشنبه ۲۶ تیرماه– پیکر استاد اسماعیل شنگله هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم تشییع پیکر استاد اسماعیل شنگله با حضور سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و اعضای خانواده ایشان برگزار و پیکر این هنرمند پیشکسوت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) و در کنار استاد حمید سمندریان و علی سلیمانی به خاک سپرده شد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور یافت تا سلام و تسلیت ایشان را به همسر ، فرزندان و جامعه هنری ابلاغ کند.

اسماعیل شنگله در همسایگی حمید سمندریان آرمید

عظیمی با اشاره به درخواست خانواده برای محدودیت در مراسم خاکسپاری گفت: امروز مرد بزرگی از خانواده هنر را  به خاک میسپاریم و باتوجه به درخواستی که خانواده در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تاکید  بر عدم حضور مردم در مراسم را داشتند، از اطلاع رسانی در مورد زمان تشیع پیکر استاد شنگله به عنوان عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت معذور بودیم.

عظیمی در ادامه گفت: من به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در خدمت شما هستم تا ضمن انجام وظیفه،  سلام و  پیام تسلیت آقای دکتر اسماعیلی را به خانواده محترم شنگله، جامعه هنری و به ویژه هنرمندان پیشکسوت برسانم.

اسماعیل شنگله در همسایگی حمید سمندریان آرمید

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت همچنین به نمایندگی از هنرمندان پیشکسوت که به دلیل شرایط کرونایی و خواسته خانواده مرحوم شنگله نتوانستند در مراسم حضور داشته باشند، درگذشت این هنرمند  را تسلیت گفت.

وی اضافه کرد: استاد شنگله در بین هنرمندان به عنوان  مرد ادب و اخلاق  شناخته میشد و تواضع و فروتنی وی زبان زد عام و خاص بود. یادم می‌آید در زمان تشیع پیکر استاد محمدعلی کشاورز در همین اطراف قطعه هنرمندان در کنار هم نشسته بودیم و او به روشنی از مرگ سخن می‌گفت و بسیار دغدغه هنرمندان پیشکسوت و آینده موسسه را داشت.

عظیمی در پایان از همه هنرمندان و به ویژه پیشکسوتان خواهش کرد که با توجه به شرایط جدید کرونایی به شدت از خود مراقبت کرده و ضمن رعایت دستور العمل‌های بهداشتی نسبت به تزریق دوره چهارم واکسن کرونا اقدام نمایند.

اسماعیل شنگله در همسایگی حمید سمندریان آرمید

اسماعیل شنگله بازیگر و کارگردان پیشکسوت تاتر، سینما و تلویزیون  و عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت بامداد ۲۵ تیر بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

شنگله در دوران فعالیتش در فیلم هایی چون دایره مینا ساخته داریوش مهرجویی، سام و نرگس به کارگردانی ایرج قادری، سگ کشی ساخته بهرام بیضایی و آبی ساخته حمید لبخنده ایفای نقش کرد.

وی در دهه ۳۰ خورشیدی در چندین تله تاتر به کارگردانی علی نصیریان با بازیگرانی چون عزت الله انتظامی، جمیله شیخی و جمشید مشایخی هم‌بازی بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *