گیلان چشم انتظار «سایه»؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پیگیری‌ها خبر داد

گیلان چشم انتظار «سایه»؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پیگیری‌ها خبر داد

رشت – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان طی پیامی در صفحه مجازی شخصی خود از پیگیری‌ها و استقبال خانواده استاد «امیرهوشنگ ابتهاج» برای تشییع پیکر و دفن این شاعر بزرگ معاصر در زادگاهش رشت خبر داد.

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «ه.ا.سایه» شاعر و غزلسرای معاصر،  زاده اسفندماه ۱۳۰۶ در محله استاد سرای رشت بود که سرایش های پرنیانی اش آرام و ملایم جهان را درنوردید و دغدغه سرزمین و ارغوانش تصنیف خنیاگران این مرز و بوم شد تا نیمه شب نوزدهم مردادماه ابدی شد و جهانی را متاثر ساخت .

پس از انتشار پیام هایی بسیار از سوی رئیس جمهوری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزیر امور خارجه تا بزرگانی از دور و نزدیک چون کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده شهیر کمانچه که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: “چه داغ‌ها چه زخم‌ها چه دردها، چه‌ها که ندیدیم، تابستان بی سایه هم دیدیم” ،همایون شجریان ، علی رضا قربانی، محمد معتمدی و چه بسیار دیگر؛ خاکسپاری استاد ابتهاج مهمترین موضوعیست که دوستداران این شاعر شهیر پی جو هستند .

گیلان چشم انتظار «سایه»؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پیگیری‌ها خبر داد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز پجشنبه از طریق فضای مجازی(واتساپ) اعلام کرد: با «یلدا» ابتهاج صحبت شد موافقت وزارت ارشاد برای انتقال پیکر استاد به کشور و آمادگی استاندار گیلان برای خاکسپاری استاد در رشت مورد استقبال ایشان قرار گرفت و گفتند آرزوی پدر دفن در زادگاهش رشت بود.

رضا ثقتی نوشته است:ارشاد گیلان با مساعدت وزیر و مدیران ارشد گیلان در پی تحقق این امر مهم خواهد بود.

پس از انتشار موضوع یاد شده مخاطبان بسیاری از طریق ایرنا گیلان پی جو قطعیت موضوع یاد شده هستند که یلدا ابتهاج در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر امکان خاکسپاری استاد در زادگاهش رشت گفت: هنوز مشخص نیست و در صورت اتخاذ تصمیم در خصوص موضوع یاد شده از طریق صفحه اینستاگرام اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *