افشاگری در مورد حضور مزدوران راست افراطی آلمانی در اوکراین

افشاگری در مورد حضور مزدوران راست افراطی آلمانی در اوکراین

تهران-ایرنا- رسانه آلمانی با استناد بر اطلاعات وزارت کشور آلمان فاش کرد، دستکم ۲۶ عضو تندروی راست افراطی از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه، به اوکراین عزیمت کرده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه آلمانی «ار.ان. دی/RND» وزارت کشور آلمان آمار مذکور را به درخواست حزب چپ گرا در پارلمان این کشور ارائه داده است و برخی از روزنامه نگاران مدعی هستند که خود آنها این پاسخ رسمی وزارت کشور را رویت کرده اند.

این رسانه مدعی شده که مقامات آلمانی اطلاعات موثقی دارند که نشان می دهد کمتر از ۱۰ نفر از این افراد به منظور شرکت در جنگ به این کشور اروپای شرقی سفر کرده اند.

«مارتینا رِنِر» عضو عضو چپ در پارلمان آلمان با اشاره به این افشاگری گفت: تعداد واقعی تندروهای راست افراطی آلمان در اوکراین احتمالا بیش از آمار رسمی است.

این نماینده پارلمان در مصاحبه با «آر.ان.دی» هشدار داد اگر نئونازی‌هایی که تجربه جنگی دارند و احتمالا مجهز به سلاح و مهمات هستند از اوکراین بازگردند، امنیت عمومی در آلمان به خطرخواهد افتاد.

وی همچنین از مقامات آلمانی خواست توجه ویژه ای به تندروهای افراطی داشته باشد که خود را روزنامه نگار نشان می دهند زیرا این افراد می توانند در کمپین های انتشار اطلاعات نادرست نقش داشته باشد.

راشاتودی نوشت: از فوریه گذشته که عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین آغاز شد هزاران داوطلب از ده ها کشور به ارتش اوکراین ملحق شده اند.

راشاتودی نوشت: روسیه این افراد را مزدورانی می داند که اگر دستگیر شوند نمی توانند انتظار ضمانت های حفاظت از زندانیان جنگی مطابق با معاهده ژنو را داشته باشند.

وزارت دفاع روسیه همچنین از کشته شدن جنگجویان خارجی در حملات گزارش هایی را منتشر می کند. تاکنون هویت برخی از آنها آمریکایی و انگلیسی اعلام شده است.

در ماه ژوئن، دادگاهی در جمهوری خلق دونتسک، دو انگلیسی و یک مراکشی را که در کنار نیروهای اوکراینی جنگیده بودند، به اعدام محکوم کرد. چندین جنگجوی خارجی دیگر در جمهوری دونباس منتظر محاکمه هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *