دانشگاه تربت‌حیدریه مدرسه کسب و کار دانشجویی دایر کرد

دانشگاه تربت‌حیدریه مدرسه کسب و کار دانشجویی دایر کرد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: برای نخستین بار مدرسه کسب و کار پاییزه و زمستانه برای دانشجویان در این دانشگاه دایر شد.

دکتر مسعود گوهری‌منش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مدرسه در هفته پژوهش و با هدف آماده‌سازی دانشجویان برای کسب توامان علم و عمل در روزهای چهارشنبه هر هفته دایر است.

وی با بیان این که یکی از مشکلات اساسی دانش آموختگان دانشگاهی، فقدان مهارت‌های عملی و به تبع آن بیکاری است ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی، دانشجویان با مهارت‌های نرم‌افزاری و به خصوص کسب و کارهای آینده در فضای دیجیتال آشنا می‌شوند.

رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه در ادامه به فعالیت‌های این گروه در پیوند با جامعه صنعتی تربت‌حیدریه نیز پرداخت و گفت: برای برقراری هر چه بهتر جامعه داشگاهی با واحدهای صنعتی این شهرستان، یک دوره فرصت مطالعاتی تخصصی نیز دایر شده است که در این راستا تاکنون افزون بر ۳۰ درصد استادان ثابت و مدعو شرکت کرده و گواهینامه لازم را نیز دریافت کرده‌اند.

گوهری‌منش افزود: در زمینه “کارورز صنعتی” نیز اقدام شده است و بر این اساس امسال یکی از دانشجویان ما موقعیتی برایش فراهم شد که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی به عنوان دستیار فناور در یک شرکت برگزیده شود.

رییس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه تربت‌حیدریه همچنین به یکی دیگر از موفقیت‌های دانشگاه تربت‌حیدریه در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: در هفته جاری یک شرکت تحقیقاتی و پژوهشی این شهرستان با تایید معاونت فناوری ریاست جمهوری به شرکت دانش بنیان نوپا نوع ۲ ارتقا یافت و مشمول حمایت‌های قانون معاونت فناوری ریاست جمهوری و برخورداری از تسهیلات مصوب قرار گرفت.

گوهری‌منش با بیان اینکه شرکت از سال ۹۸ در زیست بوم فناوری دانشگاه تربت‌حیدریه تاسیس شد افزود: حوزه فعالیت‌های این شرکت دستگاه‌های آنالیزور صنعتی برای کارخانه گچ و آهک و همچنین تهیه آنالیزور گاز کشاورزی مخصوص زعفران برای پژوهشکده زعفران است.

دانشگاه تربت‌حیدریه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد که ۶۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

این دانشگاه ۳۰ رشته تحصیلی دارد که ۲۲ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

در این دانشگاه گروه‌های آموزشی “تولیدات گیاهی” شامل اقتصاد کشاورزی، مرتع و آبخیزداری، گیاهان دارویی و بیوتکنولوژی، “مهندسی” شامل عمران، کامپیوتر، صنایع، مکانیک و برق و همچنین “علوم انسانی” شامل باستان شناسی و علوم سیاسی فعال است و ۲۱۰ استاد مدعو و ۴۰ استاد ثابت دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *