با حضور استاندارساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی در تربت حیدریه آغاز شد

تربت حیدریه ایرنا – کلنگ ساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی در روستای احمدآباد خزایی بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه روز سه شنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی بر زمین زده شد.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این سرخانه با هدف بسته بندی و نگهداری سیب زمینی در زمینی به مساحت دو نیم هکتار و زیربنای ۱۲ هزار متر مربع توسط بخش خصوصی با سرمایه ۱۲۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

سعادت علی نیا افزود: در این سردخانه هوادهی و رطوبت دهی مناسب برای نگهداری سیب زمینی ایجاد می شود که مخصوص این محصول است.

وی در ادامه بر اهمیت ساخت سردخانه ها در تربت حیدریه تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه این شهرستان مقام نخست تولید سیب زمینی را در خراسان رضوی دارد ساخت سردخانه نیازی اساسی است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: نگهداری سیب زمینی به دلیل فسادپذیری بالا در سردخانه های مجهز موجب کاهش قابل توجه ضایعات و همچنین ارتقا کیفیت نگهداری این محصول می شود.

وی همچنین بخش جلگه رخ تربت حیدریه را یکی از قطبهای مهم کشاورزی خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: این بخش از قطبهای مهم تولید سیب زمینی در استان و حتی کشور به شمار می رود.

علی نیا افزود: بخش جلگه رخ با داشتن منابع آب و خاک مناسب یکی از حاصلخیزترین مناطق خراسان رضوی محسوب می شود و از نظر سطح زیر کشت محصولات کشاورزی رتبه نخست شهرستان تربت حیدریه را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: هم اکنون ۸۶ درصد مردم جلگه رخ تربت حیدریه در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند.

شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است که حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
 

 

۷۹ درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *