استاندار تهران خبر داد: حواشی تشییع شهدا روی میز فیروزآبادی

استاندار تهران با اشاره به بروز برخی حواشی تلخ و ناخوشایند در آیین با شکوه تشییع پیکر شهدای تـــازه تفحص شده دوران دفاع مقدس گفت: مسائل و حــواشی این رویداد در قالب ۱۱ بند احصاء و طی نامه ای رسمی به سرلشگر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شده است.
سیدحسین هاشمی افزود: برنامه‌ریزی مناسب و پیشگیری از بروز چنین حوادث و ناهماهنگی‌هایی در آیین‌های معنوی و باشکوه مردمی، باید براساس مصوبه شورای تامین و از طریق فرمانداری تهران صورت گیرد.
وی برگزاری این آیین با شکوه و حضور پرشور و آگاهانه اقشار مختلف مردم برای قدرشناسی از شهدا و رزمندگان اسلام را مورد ستایش قرار داد و تاکید کرد: با توجه به نحوه شهادت ۱۷۵غواص شهید و تاثر شدید مردم از این موضوع، حضور گسترده و پرشورمردم تهران قابل پیش‌بینی بود.
هاشمی با اشاره به اینکه معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران مسائل مربوطه را به خوبی بررسی و رسیدگی می‌کند، افزود: درخصوص برگزاری این آیین دعوتنامه‌ای از سوی ستاد حفظ آثار شهدا به استانداری رسید و مدیرکل امورسیاسی استانداری تهران نیز برای قانونمند کردن این آیین در نشست مربوطه حاضر شد.
استاندار تهران افزود: در این ارتباط مجموعه استانداری تهران و نیروی انتظامی نظراتی در خصوص نامناسب بودن محل برگزاری آیین تشییع (میدان بهارستان) داشتند و مکانی نیز به عنوان جایگزین (مصلای بزرگ تهران) برای برگزاری این آیین پیشنهاد شده بود و درنهایت قرار بود موضوع از طریق بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مورد بررسی قرار گیرد که در عمل به آن توجهی نشد.
هاشمی با بیان اینکه برای اخذ مجوز برگزاری این آیین درخواستی به استانداری تهران داده نشد، افزود: برای برگزاری این آیین مسیر درستی هم انتخاب نشده بود و موتورسیکلت‌ها و خودروها همچون کلاف سردرگم شده بودند، درحالی که اگر هماهنگی صورت می گرفت، پیش‌بینی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط و نیروی انتظامی برای ایجاد محدودیت‌های مناسب برای این آیین صورت می‌گرفت.
وی تصریح کرد: آنچه آیین با شکوه آن روز را تحت حاشیه‌های خود قرارداد، بهره‌برداری سیاسی از آیین تشییع، بود که به هیچ عنوان درست نبود. وی تصریح کرد: شهداء متعلق به هیچ شخص و یا گروهی نیستند، شهدا متعلق به همه جامعه هستند و به کل مردم تعلق دارند و همه مردم مدیون خون شهدا هستند.
استاندار تهران گفت: این موضوع، حادثه ای تلخ بود که در آن روز رخ داد، چه به لحاظ تراکت‌هایی که پخش شد و چه به لحاظ بنرهایی که دراین آیین استفاده می‌شد، این نشان از ناهمخوانی آنها با اصل آیین داشت که مطلوب هیچ کس نبود حتی خود دوستان سپاه و قرارگاه ثارالله این چنین چیزی را تایید نکردند.
به گفته هاشمی درجریان برگزاری این آیین حادثه تلخی اتفاق افتاد، هم به لحاظ مکان آن که مردم را دچار مشکل کرد و هم به لحاظ شعار همدلی و همزبانی سال که انتظار نمی رفت چنین برخوردی در چنین آیین ارزشی روی دهد که به طور طبیعی، مطمئن هستیم ستاد کل نیروهای مسلح با تدابیر ویژه مانع از بروز چنین مسایلی در آینده خواهد شد.
وی با بیان اینکه تشکر رهبر معظم انقلاب از این حضور پرشور مردمی، وظیفه همه را سنگین تر کرده است گفت: ان‌شاءالله باید تلاش شود درآینده با برنامه‌ریزی صحیح، اینگونه آیین‌ها هرچه باشکوه‌تر برگزار شود
.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *