زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در تربت حیدریه فراهم است

تربت حیدریه – ایرنا – فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: زیرساخت ها برای توسعه و عمران روستایی و نیز سرمایه گذاری خارجی در این شهرستان فراهم شده و مجتمع فولاد تربت حیدریه با سرمایه گذاری یک شرکت چینی گواه همین موضوع است.

حسن فتحی نیا روز شنبه در جریان بازدید از محل ساخت و دفتر همین مجتمع افزود: از ویژگی های این پروژه آن است که به آب زیاد نیاز ندارد و تنها مصرف برق آن زیاد است.
وی گفت: برق موردنیاز پروژه ۵۲ مگاوات است که معادل کل برق مورد نیاز شهرستان تربت حیدریه می باشد.
فرماندار تربت حیدریه افزود: قرار بود پروژه در شهرستان های نزدیک تربت حیدریه اجرا شود اما تامین برق از سوی این شهرستان برای طرف چینی ارزان تر تمام می شود.
وی ادامه داد: دسترسی آسان به راه آهن و نیز وجود جاده دو بانده امن در مسیر تربت حیدریه – مشهد از دیگر مزایای منطقه برای جلب سرمایه گذار خارجی است.
فتحی نیا گفت: با اجرای این پروژه طرف چینی آهن قراضه را از همسایگان شرقی ایران وارد کرده و تبدیل به شمش برای کارخانه فولاد نورد می کند.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: دولت در اجرای برنامه های توسعه نگاه خاصی به نقش و جایگاه مردم دارد.
محمدحسن واحدی افزود: این بدان معنا است که دولت تدبیر و امید برای تحقق برنامه های خود از طرح های مشارکتی استقبال می کند.
وی گفت: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا با کمک چنین مجتمع های بزرگ صنعتی زمینه اشتغال پایدار را برای روستاییان منطقه فراهم آوریم.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: پروژه هایی که در فهرست فاینانس قرار دارند علاوه بر آنکه محور توسعه استان هستند تاثیر زیادی در افزایش تولید ناخالص ملی دارند.
وی با اشاره به قرار گرفتن مجتمع فولاد تربت حیدریه در مسیر کاروانهای زیارتی ادامه داد: برکت توسعه رونق اقتصادی منطقه و به خصوص این واحدهای تولیدی در آن است که همه ساله در مسیر حرکت زایران حرم رضوی از آنها پذیرایی در شان زایر امام رضا(ع) بنماید.
مدیرعامل مجتمع فولاد تربت حیدریه نیز گفت: عملیات ساخت این واحد صنعتی با همکاری سرمایه گذار چینی و با حجم سرمایه یک میلیارد یورو از دو ماه دیگر آغاز می شود.
مجید رضوی قدس محل ساخت مجتمع را در ۳۵ کیلومتری شمال تربت حیدریه به سمت مشهد در زمینهای حسین آباد جلگه رخ و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار ذکر و بیان کرد: میزان تولید اولیه ۱٫۴ میلیون تن ورق آلیاژهای خاص در سال و اشتغال زایی مستقیم آن ابتدا به ساکن حداقل دو هزار و ۸۰۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۱۲ هزار نفر خواهد بود.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۱۸۵۸

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *