پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا: پشتیبانی کانون‌های قدرت از تندروها مانع برخورد قانونی است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: متاسفانه گروهی به نفع‌شان نیست دستاوردی که توسط دولت و مجلس و با هماهنگی رهبری به دست آمد را درست ارزیابی کنند.

 

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا،‌ با تاکید بر فصل‌الخطاب بودن نامه رهبری به رئیس‌جمهور درباره اجرای برجام، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تحریر این نامه سعی‌ کردند، مجموعه اختلاف‌های موجود درخصوص برجام را به یک وحدت و جمع‌بندی مشخص برساند تا دیگر گروه‌های موافق و مخالف برجام روبروی هم صف‌آرایی نکنند. در فضایی که برخی تداعی می‌کردند اگر کسی با برجام مخالفت کند، ضد رهبری است؛ نامه رهبری به‌نوعی نقطه پایانی بر این جدل‌ها بود و البته هم‌اکنون هم برخی سعی می‌کنند،‌ این نامه را در راستای نظرات خود تفسیر کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب آن‌چه در مجلس و شورای‌عالی امنیت ملی تهیه شده‌ بود را تایید کردند و شروطی هم برای اجرای برجام پیش‌روی دولت، شورای‌عالی امنیت ملی و مجریان برجام گذاشتند که با نظارت دقیق در برجام را در راستای منافع ملی اجرا کنند. 

شکست وحدت جامعه جهانی علیه ما دستاورد بزرگ برجام است

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس خاطرنشان کرد: این‌که در عمل، اجرای برجام چه مسیری طی خواهد کرد، قابل پیش‌بینی نیست و نیازمند گذر زمان است و ضمن آن‌که نظارت بر اجرا برعهده شورای‌عالی امنیت ملی گذاشته شده اما باتوجه به این‌که وحدت جامعه جهانی علیه ما شکسته شده، یک دستاورد بزرگ این مذاکرات است.

برای برقراری تعامل سازنده با جهان باید رویکردمان را تغییر دهیم

وی افزود: آن‌چه مسلم است، نگاه کلی نسبت به ما منفی بود که حالا این رویکرد تغییر کرده و اگر تعامل ما با کشورهای دنیا همان‌طور که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید کرده، تعاملی سازنده و بر پایه مصلحت، حکمت و عزت ملی شکل بگیرد، حتی درصورتی که امریکا بخواهد خارج از مسیر جامعه جهانی علیه ما اقدامی کند، تنها خواهدماند. دنیا تنها آمریکا نیست و اگر بخواهیم با دنیا تعامل سازنده داشته‌باشیم، باید رویکرد خود را در تعامل با جهان تغییر دهیم.

برخی به نفع‌‌ّشان نیست، دستاوردهای برجام را درست ارزیابی کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که چرا پس از تایید برجام توسط رهبری، همچنان شاهد تخریب دولت، مذاکره‌کنندگان و نمایندگان حامی برجام در مجلس هستیم، تصریح کرد: متاسفانه گروهی به نفع‌شان نیست، دستاوردی که توسط دولت و مجلس و با هماهنگی رهبری به دست آمد را درست ارزیابی کنند.

صداوسیما در شفاف‌سازی مسائل برجام درست عمل نکرد

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما ادامه داد: متاسفانه رسانه ملی هم در شفاف‌سازی مسائل درست عمل نکرد. فراموش نکنیم، بسیاری از مشکلاتی که امروز دامن اقتصاد ما را گرفته، زاییده رفتارهای نسنجیده و مساله‌دار دولت قبل است. امروز شاهدیم که عده‌ای می‌گویند، چرا دولت تدبیر و امید جلوی رکود و تورم را نمی‌گیرد اما کسی نمی‌پرسد این رکود و تورم توسط چه‌کسانی به‌وجود آمد. زمانی که ما سالانه ۱۰۰میلیارد دلار درآمد داشتیم، با هدر دادن سرمایه‌، بیکاری و رکود را برای کشور به ارمغان آوردیم. 

مشکلات دولت یازدهم نتیجه عملکرد دولت نهم و دهم است

پزشکیان اعلام کرد: دولت نهم و دهم با اقدامات خود کاری کرد که امروز هم نفت ما را نمی‌خرند، هم گازمان را نمی‌خرند، هم قیمت‌ها را پایین آوردند و هم درهای بازار را بر روی ما بستند و هم تعهدات فراوانی که به مردم وعده داده را اجرا نکرد و حالا همه به دولت تدبیر و امید می‌گوید چرا دولت مسکن مهر را کامل نمی‌کند و چرا رکود و تورم را کنترل نمی‌کند. سوال اینجاست که مگر این دولت وعده مسکن مهر داده که امروز اجرا کند‍!

دلواپسان براساس کدام اصول به مسئولان توهین می‌کنند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با انتقاد از کسانی که با اهانت و توهین به مسئولان نظرات‌شان را بیان می‌کنند، یادآور شد: اگر امروز نظر واقعی جامعه را بپرسید،‌ می‌بینید که مردم با این جریان‌ها همراه نیستند. این افراد فقط می‌خواهند با بی‌احترامی نظرات‌شان را اعمال کنند. اگر بی‌احترامی کردن اصول است و اگر بداخلاقی راه ائمه و بزرگان دین است، بگویند کدام امام و پیامبر و کدام انسان مذهبی و درستی چنین برخوردهایی می‌کنند؟! کدام اصول می‌گوید که باید با توهین و ارعاب کارتان را پیش ببرید؟!

پشتیبانی کانون‌های قدرت از تندروها مانع برخورد قانونی است

وی با اشاره به لزوم برخورد قانونی با این جریان‌های تندر، متذکر شد:‌ اصولاً باید در چارچوب قانون با این افراد برخورد صورت گیرد اما به دلیل حضور کانون‌های قدرت که بعضی اوقات از این جریان‌ها پشتیبانی می‌کنند، برخورد با آن‌ها بسیار سخت است و به این سادگی نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به تحصن ۶ روزه گروه اندکی از دلواپسان روبروی مجلس، گفت: مگر کسانی که ۶ شبانه‌روز روبروی مجلس چادر زدند و تحصن کردند، مجوز قانونی داشتند؟! این افراد ازسوی کانون‌های قدرت پشتیبانی می‌شدند و تا این‌که از دفتر رهبری دستور دادند که این تحصن را تمام کنند، به تحصن خود ادامه دادند.

تکذیب ادعای رسایی

پزشکیان در پایان ضمن تکذیب ادعای حمید رسایی مبنی بر امضاکردن بیانیه ۵ عضو کمیسیون ویژه برجام در مخالفت با نحوه تهیه گزارش، بدون این‌که این بیانیه را خوانده‌باشد،‌ تصریح کرد: مگر می‌شود، بیانیه‌ای که خودم نوشتم را نخوانده‌ باشم. این فرد چه خوشش بیاید و چه خوشش نیاید، من اولین کسی بودم که در اعتراض به روش تهیه گزارش جلسه کمیسیون برجام را ترک کردم. چراکه آن‌چه قرار بود در کمیسیون جمع‌بندی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شود،‌ بیرون از مجلس جمع‌بندی شده‌بود و یک‌باره روی میز اعضا قرار گرفته‌بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *