نعمت احمدی در گفتگو با روزان: بابک زنجانی می خواهد زمان بخرد متهم میلیاردر نفتی می‌خواهد به کیفرخواست جواب ندهد

 

دل آرام یوسفی : نعمت احمدی می‌گوید بابک زنجانی درصدد است طوری بستر را فراهم کند که از آن اتهاماتی که به او وارد شده که ایشان مفسد فی الارض است خودش را رها کند و زمان بخرد.

این حقوقدان معتقد است: متهم میلیاردر نفتی می‌خواهد به کیفرخواست جواب ندهد.

مشروح  گفتگو در ادامه می‌آید:

ارزیابیتان از روند رسیدگی به دادگاه بابک زنجانی چیست؟

 به نظر من، آقای زنجانی از چارچوب کیفر خواست خارج شده و با توجه به اوضاع و احوالی که دارد و شیوه‌‌ای که با آن توانسته توفیقی در وزارت نفت پیدا کند که در اینجا هم با گنده کردن موضوعاتی که اسنادشان را نمی‌دهد برای خودش فرصت می‌طلبد. یعنی ایشان به جای اینکه پاسخ کیفرخواست را بدهد، کیفر خواستی که دادگاه و دادسرا صادر کرده و دادستان امضا کرده و نماینده دادستان آقای نجفی آنجا نشسته و از کیفرخواست دفاع می‌کند ایشان خارج از فرم و نرم کیفرخواست به مسائل حاشیه‌‌ای می‌پردازد تا اصل مطلب را فراموش کنند. می‌گوید ۲۲ میلیارد پول دارم ۱۲ میلیارد پول دارم او بدین طریق فرافکنی می‌کند و مطالبی را می‌گوید تا زمینه ذهنی جامعه را فراهم و مهیا کند که بگوید من آنقدر پول دارم. پس شما باید من را حفاظت و حراست کنید تا این پولها را در اختیارتان بگذارم. کسی هم که می‌تواند این کار را بکند خود من هستم و لاغیر. بابک زنجانی درصدد است طوری بستر را فراهم کند که از آن اتهاماتی که به او وارد شده که ایشان مفسد فی الارض است خودش را رها کند و زمان بخرد.

فکر می‌کنید دنبال چه چیزی است ؟

دنبال این است که بگوید حکم کیفرخواست راجع به من صادر نکنید من را حفاظت و حراست کنید و رقیبم آقای زنگنه است، شما کوچکتر از آنی هستید که به من بتوانید تحکم کنید. دو میلیارد، پول خورد جیب من است. من سایتهای امنیتی دارم، همه قضایای زیر سایتهای امنیتی در فلان کشور بانک دارم در فلان کشور فلان دارم. دروغ هر چه بزرگتر اثرش بیشتر است به همین دلیل دروغ شاخدار می‌گوید.

ارزیابیتان از فضای دادگاه چیست ؟

آقای زنجانی قصه می‌گوید و دادگاه هنوز کار خاصی نکرده.

نقش نهادهای نظارتی را چطور می‌بینید ؟

آنها هم هنوز کاری نکرده اند.

درمورد حمله‌های کلامی بابک زنجانی به اعضای دولت یازدهم چه نظری دارید ؟

ایشان خیلی شیوه خوبی را پیدا کرده برای اینکه به کیفرخواست جواب ندهد به عالم و آدم می‌توپد سالم ترین وزیری که در طول ۳۷ سال دولت جمهوری به خودش دیده آقای زنگنه است دوست و دشمن می‌گویند آدمی است که جایی که زندگی می‌کند و همه چیز زندگی او پیداست و در حالی که شخصیت شناخته شده بین‌المللی است به زنگنه شیخ الوزرا می‌گویند او قدیمی ترین و سالم‌ترین وزیر است که در دیوان محاسبات یک پرونده از دوران وزارتش ندارد حالا آقای بابک زنجانی می‌گوید ماشین من را سوار نشود. این آدم آمده چنان توهین آمیز با وزیر نفت صحبت می‌کند که نشان می‌دهد درسش را بخوبی از استاد اعظمش یاد گرفته است.

استاد اعظم ؟

خب آن گروهی که نشستند در دو ساله‌‌ای که حداقل از ۸۴ به بعد حاکمیت مطلق فروش نفت را به عهده گرفتند (پیدا کنید پرتقال فروش را) خیلی ساده است شما نگاه کنید آقای احمدی‌نژاد در دور دوم به مجلس چند تا وزیر نفت معرفی کرد چند تا رای نیاوردند و درنهایت چگونه وزیر معرفی کرد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *