ثبت نام ۱۰۷نفر برای مجلس شورای اسلامی و ۱۰ نفر برای مجلس خبرگان در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از نام نویسی ۱۰ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و ۱۰۷ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

 

 

 

محسن صادقی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هفت نفر از ثبت نام کنندگان برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان را زن اعلام کرد و افزود: سه نفر از بانوان از حوزه انتخابیه مشهد، دو نفر از فریمان، یک نفر از حوزه خواف و رشتخوار و یک نفر هم از حوزه قوچان و فاروج ثبت نام کرده اند.
وی گفت: از مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان ۵۱ نفر در روز نخست اقدام به نام نویسی کردند که پنج نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند.
به گفته وی ۵۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز در دومین روز با مراجعه به ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی ثبت نام کردند که دو نفر آنان زن و بقیه مرد هستند.
صادقی اظهار کرد: بیشترین تعداد ثبت نام شدگان برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۳۴ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات بوده اند که ۱۸ نفر در روز نخست و ۱۶ نفر امروز نام نویسی کردند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی ها و گمانه زنی ها حاکی از آن است که برای نامزدی نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع حدود ۵۰۰ نفر در خراسان رضوی نام نویسی کنند.
وی گفت: فرآیند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر ماه در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شده و داوطلبان می توانند تا پایان وقت اداری روز جمعه چهارم دی ماه برای ثبت نام اقدام کنند.
صادقی افزود: برای نامزدی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان رضوی هم ۱۰ نفر طی چهار روز ثبت نام کرده اند.
وی اظهار کرد: از این تعداد در روز نخست فقط یک نفر مراجعه کرد که به دلیل نقص مدارک امکان ثبت نام نداشت و روز دوم نیز پنج داوطلب با ارائه و تکمیل مدارک در حوزه انتخابیه مشهد اقدام به نام نویسی کردند.
وی ادامه داد: طی روز سوم سه نفر و امروز نیز دو نفر برای نمایندگی استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه مشهد نام نویسی کردند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: برخی داوطلبان امکان ثبت نام از طریق ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور را نیز دارند.
ثبت نام داوطلبان نامزدی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری تا دوم دی ماه ادامه دارد.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی و شش نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *