هاشمی رفسنجانی: همه مردم باید از جهت ملی در انتخابات شرکت کنند

گروه سیاسی| از هاشمی‌رفسنجانی عجیب نیست که از افزایش تعداد نامزدهای انتخابات استقبال کند؛ موضوعی که منتقدان او ابراز نگرانی خود از آن را پنهان نمی‌کنند. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صبح دیروز در دیدار جمعی از دبیران احزاب، مدیران مسوول مطبوعات، معلمان و فعالان سیاسی استان خوزستان، به شرایط کشور در هشت سال دولت گذشته پرداخت و گفت: بلایی بر سر کشور آوردند که آثار آن حتی در ابعادی از خسارات جنگ بدتر و عمیق‌تر بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تمسخر اعتقادات مردم به امام زمان (عج)، آسیب رساندن به جایگاه ولایت فقیه و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن روحانیت را نتایج آن دوران خواند و گفت: یارانه را پول امام زمان می‌خواندند و متاسفانه بسیاری از رسانه‌های همسو هم آن حرف‌ها را منتشر می‌کردند. وی با تحسین آگاهی مردم در مقاطع مختلف انقلاب، حضور آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٢ را برخاسته از هوشیاری انقلابی دانست و گفت: با وجود القائات و تبلیغات سوء و همه‌جانبه عمده رسانه‌ها و روزنامه‌های فراوان، سایت‌ها و خبرگزاری‌های زیاد حتی رسانه ملی، مردم تصمیم خود را با وجود خواست آنها گرفتند.

هاشمی‌رفسنجانی، حل تدریجی مشکلات کشور را خواسته مردم در آن انتخابات دانست و با یادآوری روند مذاکرات برای حل مساله هسته‌ای، به مانع‌تراشی‌های صهیونیست‌ها، جمهوریخواهان امریکا و عده‌ای محدود در کشور اشاره کرد و گفت: برجام می‌تواند سرانجام خوبی برای بخشی از مشکلات باشد و اگر تعهدات آن عاقلانه و با نظارت اجرا شود، یکی از نتایج آن برای کشور، برگشت اشتغال است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جوانان را سرمایه اصلی کشور و اشتغال را نیاز ضروری آنان در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی دانست و گفت: رواج اشتغال، رونق تولید، از بین رفتن رکود و کم شدن تورم، ضرورت امروز کشور است و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. ایشان با تاکید بر اهمیت انتخابات اسفند ماه و عزم جزم مردم برای خلق حماسه‌ای دیگر، گفت: همه مردم باید از جهت ملی در این انتخابات شرکت کنند که هم اعتبار بین‌المللی کشور بالا می‌رود و هم نشاط اجتماعی و سیاسی همه جای ایران را فرا می‌گیرد. هاشمی‌رفسنجانی شور و هیجان نام‌نویسی برای نامزدی در دو انتخابات را نشانه آمادگی مردم و به ویژه زنان دانست و گفت: خانم‌ها که توانایی‌های خود در عرصه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی را ثابت کرده‌اند، به عنوان نیمی از افراد جامعه، نشان داده‌اند که ایران و انقلاب برای آنان مهم است. وی با برشمردن امتیازات و ویژگی‌های زنان در جامعه، به رشد علمی و دانشگاهی آنها اشاره کرد و گفت: با رشد تدریجی، حضوری مداوم در جامعه خواهند داشت که اگر خوب کار کنند، با این ظرفیت‌ها می‌توانند تاثیرات مهمی در جامعه داشته باشند. هاشمی‌رفسنجانی در ادامه به خوزستان، جایگاه آن در ایران و نقش‌ نفت برای این استان و ایران اشاره کرد و گفت: باید برای استفاده درست از این سرمایه ملی که مربوط به همه نسل‌هاست، برنامه‌ریزی کرد و نباید بگذاریم دشمنان از نفت به عنوان حربه‌ای سیاسی استفاده کنند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رنج‌های مردم استان خوزستان را به خاطر نقش آنان در دوران مبارزه و بعدها در هشت سال دفاع مقدس، ستودنی و برای مردم ایران قابل احترام دانست و گفت: دشمنان خارجی با تجهیز ارتش بعثی، خانه‌های مردم خوزستان در شهرهای مختلف را ویران کردند و حتی سال‌ها پس از جنگ هم آثار آن ویرانی‌ها باقی بود. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اهمیت فعالیت‌های سیاسی در استان خوزستان که فرقه‌ها و قومیت‌های فراوانی دارد، نسبت به برنامه‌ریزی‌های سلفی‌ها و وهابی‌ها هشدار داد و گفت: مردم خوزستان ذاتا متدین هستند و باید ظرفیت‌های تولید این استان را نقد کرد و نباید گذاشت بعضی‌ها، شیشه در نان مردم این استان بریزند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *