پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های اجرایی؛ ۱۰۹۵۴ تأیید و ۸۱۴ نفر رد صلاحیت شدند/ آخرین جدول بررسی صلاحیت ها در سراسر کشور

بررسی صلاحیت‌ 12 هزار و ۱۲۳ نفر نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شب گذشته به پایان رسید و از ظهر امروز مسئولان مربوطه هر استان به ارائه آمار دقیق تأیید صلاحیت‌ها، رد صلاحیت‌ها و تعداد انصرافی‌ها در این دور از بررسی صلاحیت‌ها پرداخته‌اند.



به گزارش «تابناک»، روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار مرحله از ۵ تا ۱۴ دی ماه در هیأت‌های اجرایی انجام شده و پس از آن،‌ بررسی صلاحیت‌ها طبق روال در هیأت‌های نظارتی استانی، هیأت مرکزی نظارت و شورای نگهبان ادامه خواهد داشت. همچنین شورای نگهبان از ۶ دی تا ۱۵ بهمن، صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان را بررسی می‌کند.



بر اساس ماده ۵۰ قانون انتخابات، هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظفند حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام با توجه به نتایج به دست آمده از بررسی های لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور صلاحیت داوطلبان در رابطه با صلاحیت های مذکور در این قانون را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را کلا به هیأت های نظارت اعلام نمایند. تبصره این ماده بیان می‌کند، رد صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید مستند به قانون و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد.



هیأت‌های اجرایی با استناد بر استعلام‌های انجام شده از ۴ مرجع قانونی شامل دادستانی، ثبت احوال، اطلاعات و نیروی انتظامی صلاحیت افراد را بررسی کردند.



داوطلبینی که نسبت به نتایج صادره اعتراض دارند، می‌توانند در مدت زمان ۴ روز و در ساعات اداری از تاریخ ۹۴/۱۰/۱۶ تا ۹۴/۱۰/۱۹ اعتراض خود را به هیأت نظارت استان مستقر در استانداری‌ها اعلام کنند.

 

جدول کامل تایید صلاحیت‌، رد صلاحیت‌ و انصرافی ها

 

 



گفتنی است، شب گذشته حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در بخش خبری ساعت ۱۹ نیز آمار قطعی تعداد تأیید صلاحیت شدگان را ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر اعلام کرد.



وی با بیان این مطلب که از مجموع ۱۲ هزار و ۱۲۳ ثبت نامی برای مجلس شورای اسلامی ۵۸۰ نفر در ایام ثبت نام و ۲۹۶ نفر هم در زمان بررسی صلاحیت ها با اختیار خودشان از ادامه ورود به عرصه انتخابات انصراف دادند و البته صلاحیت۸۱۴ نفر هم در زمان بررسی صلاحیت ها احراز نشد، تصریح کرد:‌ مجموع انصرافی‌ها و احراز صلاحیت نشده‌ها به هزار و ۶۹۰ نفر و تعداد احراز صلاحیت شده نیز به ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *