رونمایی از ارج نامه دکترغلامرضا اعوانی در سمنان

 

 

آیین رونمایی از کتاب “سالک حکمت” (ارج نامه دکتر غلامرضا اعوانی) در آیینی با حضور چهره ماندگار فلسفه ایران در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،این کتاب شامل مقالاتی در بیان مقام علمی و فلسفی دکتر اعوانی از چهره های ماندگار ایران و استان سمنان است که به کوشش “شهین اعوانی” خواهر پروفسور اعوانی گردآوری شده است.

در این مراسم که با حضور جمعی از محققان و اهالی قلم برگزار شد شهین اعوانی ضمن برشمردن صفات اخلاقی و علمی پروفسور اعوانی گفت: این کتاب بدون اطلاع دکتر اعوانی گردآوری شده و مقالات بسیاری از استادان بزرگ فلسفه در اقصی نقاط جهان در آن گردآوری شده است.

وی گفت: به دلیل حجم بالای مقالات تهیه کنندگان این کتاب موفق نشدند بسیاری از این مقالات در این کتاب ارائه دهند.

سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان در این آیین با تجلیل از مقام علمی و فلسفی دکتر اعوانی گفت: جریان حکمی و فلسفی ملاصدرا به واسطه حضور حکیم فرزانه دکتر اعوانی در استان سمنان هنوز زنده است چرا که وی شاگرد مکتب ملاصدرا به واسطه تلمذ در محضر دایی خویش “ملاعلیرضا شیوایی” از شاگردان ملاعلی سمنانی بوده است.

حمیدرضا نظری که خود از محققین فلسفه و حکمت است با اشاره به نقش دکتر اعوانی در برگزاری کنگره جهانی ملاصدرا به بیان ویژگی های اخلاقی و فلسفی این چهره ماندگار پرداخت.

دکتر اعوانی نیز در سخنانی از نقش فعالانه شهین اعوانی در گردآوری این کتاب و برگزار کنندگان این آیین تجلیل کرد.رونمایی از کتاب سالک حکمت (ارج نامه دکتر غلامرضا اعوانی) به کوشش انجمن اهل قلم سمنان، دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان، بنیاد نخبگان استان سمنان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان برگزار شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *