امضای مطهری پای میثاق نامه اصلاح‌طلبان 

 

آرمان- طه یاسینی: «میثاق نامه»یعنی تعهد، یعنی یکی از آرمان‌های سیاسی؛ یعنی آنچه پیروزی یک جریان در گرو عمل به آن است. سیاسیون اصلاح‌طلب و اعتدالیون میثاق نامه امضا کردند اما مهمترین میثاق نامه به امضای علی مطهری رسید و دیروز خبر رسید او میثاق نامه اصلاح‌طلبان را امضا کرده است. امضای این میثاق نامه یعنی شاید علی مطهری و صدای ملت هم به جمع ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون پیوسته‌اند. برخی مطهری را یک اصولگرا می‌دانند اما او در رفتار و گفتارش نشان داده که یک اصولگرای واقعی و اصولگرایی‌میانه‌رو به معنای سیاسی امروز است که اشتراکات زیادی با اصلاحات دارد. دیروز قرار بود اسامی کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان منتشر شود اما به سبب اهمیت دقت در تنظیم این لیست سبب شد که روز گذشته هم به بحث و تبادل‌نظر درباره آن پرداخته شود تا در غروب اعلام شود کار تمام شد. مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از نهایی شدن فهرست انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در تهران خبر داد. الهام فخاری از رو به پایان بودن مذاکرات و اعلام لیست انتخاباتی ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان در تهران گفت و ضمن اعلام اتمام مذاکرات برای رسیدن به لیست واحد در بین اصلاح‌طلبان تصریح کرد: در جلسات فشرده شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان که با حضور احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالگرا بر گزار شد، لیست نهایی به دست آمد و ان‌شاءا… فردا (امروز) لیست حوزه تهران، ری و شمیرانات منتشر خواهد شد. رئیس روابط عمومی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان افزود: نتیجه‌گیری در مورد لیست تهران با توجه به ضرورت‌ها و اقتضائاتی که ناشی از اعلام بررسی صلاحیت‌ها، رایزنی برای ایجاد وحدت راهبردی و افزایش احتمال موفقیت لیست هستند، به طول انجامیده بود. با این همه مهم‌ترین هدف، ارائه لیست مناسب و ممکن برای تحقق مجلسی در مسیر توسعه و تعالی و پیشگیری از هزینه‌های اجتماعی سیاسی، امنیتی و اقتصادی است. حسین مرعشی عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز دیروز تاکید کرد: لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم قطعی شده است.

مطهری جنبه‌های اصلاح‌طلبانه دارد

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان اما از امضای میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان توسط علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد. سیدمحمود میرلوحی افزود: دیدگاه‌ها و رفتار مطهری در مجلس نشان داده ایشان از کسانی هستند که از حقوق اساسی مردم دفاع می‌کنند و همچنین جنبه‌های اصلاح‌طلبانه دارند و مواضع خوب و شفافی داشتند. سخنگوی ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان درباره لیست مشترک حامیان دولت و اصلاح‌طلبان هم تصریح کرد: همه تلاش ما این است که در تهران بتوانیم کل جریان‌های اصلاح‌طلب و حامیان دولت یک لیست داشته باشند تا در این صورت مردم تهران بهتر بتوانند برای حمایت از سیاست فعلی دولت و برجام دست به انتخاب بزنند. وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم امید در جامعه توسعه پیدا کند و دوباره به مشکلات قبلی رکود و ناهنجاری برنگردیم، باید تلاش کنیم این لیست آماده شود. سخنگوی ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان درباره موضعی‌گیری اصلاح‌طلبان درباره علی لاریجانی هم گفت: آقای لاریجانی، اصولگرایی است که حامی دولت است. اصلاح‌طلبان هم چارچوب‌های خود را دارند. آن‌ها به عنوان حامیان دولت و ما به عنوان اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنیم تا آنجایی که می‌شود اختلافی نباشد و هماهنگی بیشتری شکل گیرد. بحثی راجع به ائتلاف با آقای لاریجانی نداشتیم، بلکه بحث این بود که همراستا و همجهت عمل شود. وی درباره احتمال
حمایت از کاندیداتوری لاریجانی از سوی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: دولت به همکاری‌های آقای لاریجانی در طول برجام توجه دارد و ما هم این نکته متحد بودن لاریجانی با دولت را در نظر می‌گیریم و می‌خواهیم از افرادی که زحمت می‌کشند و در مقابل دلواپسان و کارشکنی‌های آنان می‌ایستند، قدردانی کنیم. یک فرمولی پیدا کردیم که لاریجانی که اصولگراست و ما به عنوان اصلاح‌طلب در بخش‌هایی که لازم است، همکاری و همراهی کنیم؛ ولی معنای آن ائتلاف نیست. میرلوحی همچنین افزود: معنای این حرف آن است که منافع مشترک و منافع ملی را ملاک قرار دهیم و طوری عمل کنیم که دو لیست منتشر نشود و رقیب استفاده نکند. ما می‌خواهیم کشور را از مسیر پرهزینه‌ای که از سوی رقیب طراحی شده بود، به مسیر اصلی بازگردانیم.

 


لینک خبر :  http://armandaily.ir/?News_Id=143938

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *