دکتر شورابی شهردار تربت حیدریه: در چهار خیابان اصلی شهر پارکینگ عمومی طبقاتی احداث می شود(برگرفته از نوید خراسان )

دکتر شورابی شهردار تربت حیدریه: در چهار خیابان اصلی شهر پارکینگ عمومی طبقاتی احداث می شود

 

شهردار تربت حیدریه در خصوص مسائل ترافیک شهر و طرح کارت پارک گفت : شهرداری برای اجرای  صحیح طرح پارکبان دوموضوع را در نظر داشت که بایستی انجام می شد ابتدا شفافیت در سیستم کارت پارک و بعد ارتقاء سیستم پارکبان که برای انجام این موارد چاره ای جز متوقف نمودن طرح نبود.

 

سرور مرکزی طرح کارت پارک نصب شده است

وی افزود: شهرداری طرح را دو ماه متوقف و سپس از آذر ماه با خریداری و نصب سرور مرکزی طرح، کاررا با مدیریت تاکسیرانی شروع کرد تا ضمن ارتقاء سرویس دهی، موضوعاتی مانند درآمد هم برایمان شفاف شود که به نتایج خوبی هم رسیدیم. چرا که در واگذاری طرح پارکبان به پیمانکار بعدی رقم مزایده حدود ۶ برابر قبلی خواهد بود و دیگر این که با در دست گرفتن سرور مرکزی، دیگربا تعویض پیمانکار مردم و شهرداری سرگردان نخواهند بود و تمام اطلاعات را در اختیار داریم.

شورابی ادامه داد: این طرح پس از یک دوره آزمایشی به دلایلی که عنوان شد از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با برگزاری مزایده به پیمانکار واگذار می شود.

 

در چهار خیابان اصلی شهر پارکینگ عمومی طبقاتی احداث می شود

وی در باره معضلات ترافیکی شهر تربت حیدریه گفت: مشکل اصلی ترافیک شهر نبود پارکینگ است که با توجه به شرایط هسته مرکزی شهر بایستی زمینی در اختیارمان باشد تا توسط بخش  خصوصی اقدام به احداث آن شود. اما با این حال با رایزنی هایی که انجام  گرفته و جلساتی که با بخش خصوصی داشتیم برنامه ریزی شده است که در چها رخیابان اصلی منتهی به میدان مسجد جامع پارکینگ عمومی طبقاتی احداث شود. مقدمات احداث اولین پارکینگ در خیابان فردوسی شمالی، چهار راه شورا انجام شده است و قرار است با همکاری بخش خصوصی پارکینگ طبقاتی به ظرفیت ۹۰ خودرو در ظع  غربی این چهار راه ایجاد شود که حدود ۵/۱ میلیارد تومان هزینه دارد و در سه نقطه دیگر شهر یعنی خیابانهای کاشانی، فردوسی جنوبی و طالقانی هم با همکاری بخش خصوصی طرح احداث پارکینگ طبقاتی اجرا خواهد شد تا  به روان تر شدن ترافیک  شهر کمک کنند.

 

مرکز کنترل ترافیک در تربت حیدریه راه اندازی می شود

 شورابی افزود: یکی دیگر از اقدامات در راستای تسهیل امر ترافیک شهر، راه اندازی مرکز کنترل ترافیک می باشد که قرار است در محل پارک پیشکوه ایجاد شود، اقدامات اولیه آن انجام شده و با خرید و نصب دوربین های مورد نیاز کار این مرکزآغاز  می شود، البته این طرح یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: البته موضوعی دیگری که می تواند به مشکل ترافیک کمک کند بعد فرهنگی است که با فرهنگ سازی مردم را تشویق به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری:

نقیصه های طرح پارکبان را برطرف می نماییم

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری (مجری طرح کارت پارک) نیز در خصوص طرح پارکبان به نوید خراسان گفت: طرح پارکبان بعد از وقفه دوماهه از ۱۴آذر ماه سال جاری با مدیریت تاکسیرانی زیر نظر شهرداری مجدد کلید خورده است.

محسن قندهاری افزود: شهردار و شورای شهر تصمیم گرفته اند که در یک بازه زمانی مشخص، طرح در اختیار خود شهرداری باشد تا ضمن در اختیار گرفتن سروری مرکزی که خریداری و نصب شده است بتوانیم آمار و اطلاعاتی بدست بیاوریم و نقیصه های این طرح را برطرف نماییم تا مجددا در واگذاری به پیمانکار جدید دچار مشکلات فعلی نشویم. در این راستا اقداماتی چون در اختیار گرفتن سرور مرکزی رعایت نیم ساعت اولیه رایگان، رسید های چاپی پارکبان به مشتریان و برداشتن ثبت هر یک دقیقه یک پلاک توسط پارکبان  انجام شد.

وی گفت: بر اساس آمارهای پیمانکار قبلی، در طرح کارت پارک تربت حیدریه ۳۰ هزار خودرو ثبت نام کرده اند که ۹۰ میلیون تومان شارژ مانده دارند و ۳۸۰ میلیون تومان هم بدهکاری شارژ از طرفی پیمانکار ادعا می کند که ۲۹۰ میلیون تومان بایستی پرداخت کنیم تا اطلاعات را در اختیار شهرداری بگذارد. در حال حاضر شهرداری هیچ گونه آمار و ارقامی از طرح پارکبان که در اختیار پیمانکار بوده است  ندارد، از این رو شهرداری و شورای شهر در جهت اینکه حقی احتمالا از شهروندان ضایع نگردد تصمیم گرفته اند که اعلام کنیم هر کس که شارژ طلب دارد با مراجعه حضوری به تاکسی رانی تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال جاری اعلام کنند تا به حقشان برسند.

قندهاری افزود: قرار است بعد از مدت سه ماه، با برطرف شدن مشکلات فعلی و بدست آوردن آمار و اطلاعات  دقیق، طرح را از طریق مزایده به پیمانکار واگذار کنیم اما سرور مرکزی در اختیار شهرداری است تا بتواند به خوبی وضعیت را رصد کند.

  مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت: در مدت حدود دو ماه نزدیک به ۵هزار خودرو تا کنون ثبت نام شده اند و همچنان کار ادامه دارد ضمن اینکه نیروهای پارکبان که ازگذشته با پیمانکارهمکاری داشته اند هم بکارگیری شده اند.

 

مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت حیدریه:

۱۰ نقطه حادثه خیز شهر تربت حیدریه به مرور ساماندهی می شوند

محسن زاهدی مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت حیدریه نیز در گفتگو با نوید خراسان گفت: به دلیل ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر تربت حیدریه مخصوصا در چند سال اخیر که دلیل آن تجمع زیاد خودروها وسائل نقلیه در هسته مرکزی شهر است، بحث ترافیک در شهرداری جدی شد بطوریکه مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تشکیل تا با ارائه برنامه ها و اقدامات تخصصی به این موضوع بپردازد.

وی افزود: در بررسی معضلات ترافیکی شهر، یکی از عوامل مهم در شهر تربت حیدریه با توجه به بافت قدیمی آن نبود پارکینگ است که علی رغم تمام تلاشها برای حل این معضل ما با کمبود زمین مواجه هستیم. چراکه ملکی در مرکز شهر برای اختصاصی به پارکینگ نداریم، هر چند که افرادی آماده سرمایه گزاری در این رابطه هستند و اخیرا شهرداری برای احداث پارکینگ طبقاتی در ۴خیابان منتهی به فلکه مرکزی اقدامات خوبی انجام داده است .

وی در مورد یکی دیگر از اقدامات در این خصوص گفت: ایجاد مرکز کنترل ترافیک که زیر ساختهای آن در حال آماده شدن است و مکانی هم شهرداری به آن اختصاص داده است که با خرید دوربین های مورد نیاز راه اندازی می شود. البته این بسته به شرایط مالی شهرداری هم دارد.

زاهدی گفت: اصلاح هندسی معابر یکی از فعالیتهای ماست که تا کنون موارد متعددی در تقاطع ملکی- بیسقفیزن، سه راه بارزار، ورودی خیابان۱۵ خرداد، تقاطع معلم- قائم و تقاطع بلوار انقلاب- محور مشهد اصلاح هندسی صورت گرفته است.

 مدیر حمل و نقل ترافیک شهرداری با اشاره به نقاط حادثه خیز شهر تربت حیدریه گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده ۱۰ نقطه حادثه خیز در شهر تربت حیدریه وجود دارد. پیچ سازمان فنی حرفه ای درجاده خواف یکی از آنها است که  بدلیل اینکه ساختمان فنی حرفه ای در مسیر تعریض قرار دارد امکان حذفش نیست و تنها می توان با نصب پل هوایی از ایجاد مخاطرات احتمالی جلوگیری کرد.

نقطه دیگر، بلوار امام رضا، روبروی بیمارستان تأمین اجتماعی است. چند سال است پل هوایی برای این نقطه توسط شهرداری خریداری شده اما برای نصب بایستی تأسیسات برق جابجا شود که مستلزم هزینه است. اخیرا مکاتباتی در این خصوص با اداره برق  صورت گرفته تا موضوع حل شود .

نقطه دیگر پل ملکی است که راه حل آن تعریض پل است که باز هم نیاز به هزینه های میلیاردی دارد. در این نقطه فعلا برای کمتر شدن مخاطرات میخواهیم ورودی پل را آیلند گذاری کنیم بطوریکه امکان انحراف و سائل نقلیه  نباشد، عملیات اجرایی آن را  در دستور کار قرار داده ایم .

پل نهضت سواد آموزی(فردوسی جنوبی) دیگر نقطه حادثه خیز شهر تربت حیدریه است که راه حل آن تعریض پل است که اعتبارات میلیاردی می طلبد، فعلا توانسته ایم با نصب جداکننده مانع انحراف وسائل نقلیه شویم.همچنین درانتهای این پل یعنی ورودی جایگاه سی ان جی چراغ هشدار دهنده بایستی نصب شود.

 پل کشتارگاه جاده خواف دیگر نقطه حادثه خیزی است که عملیات تعریض آن در حال اجرا است.

نقطه حادثه خیزدیگر محدوده سه راه بارزار (انتهای ۲۸ متری) است که نظرات مختلفی توسط کارشناسان ارائه شده است. مانند اصلاح هندسی و یا چراغ فرماندهی که به شورای ترافیک استان ارسال شده است تا نظر نهایی اعلام شود و بر اساس آن عمل کنیم.

تقاطع ملکی- بیسقفیزن دیگر نقطه ای است که در خصوص اصلاح هندسی آن دایره عمران شهرداری مکاتبه شده است که با هماهنگی بخشداری نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

چهارراه مزار یکی دیگر از نقطه حادثه خیز شهر تربت حیدریه است که نیاز به پل عابر پیاده دارد، بایستی تآسیسات برق آن جابجا شود. فعلا کاهنده سرعت را در آن نقطه نصب کرده ایم.

 دیگر نقطه حادثه خیز، تقاطع معلم وقائم است که چراغ فرماندهی بایستی نصب شود و بلاخره بلوار انقلاب که لاین باقی مانده آن در حال انجام زیر سازی است که بعد باید آسفالت شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 وی در خصوص  سرعت گیرهای معابر شهر تربت حیدریه گفت: همه سرعت گیر های سطح شهر غیر استاندارد است. ما کار نصب سرعت گیر استاندارد را شروع کرده ایم. تا کنون ۳ سرعتگیرلاستیکی در بلوار باهنر نصب شده و به مرورالباقی سرعتگیرها جمع و سرعت گیر لاستیکی استاندارد بجای آنها نصب خواهد شد.وی گفت: علی رغم تمام اعتراضات و رضایت مردم از نصب و یا حذف سرعت گیرها، ما در حوزه ترافیک شهرداری بر اساس مصوبه شورای ترافیک اقدام به حذف یا نصب سرعت گیری میکنیم و خارج از مصوبات شورای ترافیک اقدامی انجام نمی دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *