ضرب و شتم خبرنگار منتشر‌کننده فیلم پرحاشیه

 

آرمان: ظاهرا قرار نیست نادر قاضی پور نماینده منتخب ارومیه از گفته‌های توهین‌آمیزش عذرخواهی کند و همچنان در پی توجیه آن است. چند روز پیش بود که با انتشار ویدئوی حرف‌های قاضی پور در یکی از میتینگ‌های انتخاباتی‌اش موجی از واکنش‌ها در اعتراض به صحبت‌های وی ایجاد شد. از شخصیت‌های سیاسی گرفته تا روزنامه‌های کثیرالانتشار و شبکه‌های مجازی. دامنه حرف‌های عجیب و رکیک قاضی پور تا حدی بود که کمپینی مجازی‌ توسط گروهی از مردم ایجاد شد که خواسته‌اش عدم تصویب اعتبارنامه او در مجلس آتی است. اما قاضی‌پور که گفته بود بیدی نیست که با این بادها بلرزد، حالا و در اظهارنظری تازه، مدعی شده که از خود دفاع خواهد کرد و مشکلی در تایید اعتبارنامه‌ها نخواهد داشت.

دو برابر رای می‌آورم!

نماینده ارومیه در مجلس به بیان توضیحاتی درباره فیلم ویدئویی که از وی منتشر شده پرداخت و گفت: در بحث بررسی اعتبارنامه‌ها مشکلی نخواهم داشت. قاضی‌پور درباره نحوه انتشار این فیلم که موجب انتقادات بسیاری شده است هم افزود: این فیلم در محفلی دوستانه و قبل از انتخابات است. عده‌ای با برخی از عناصر کوموله و پژاک عکس انداخته بودند که من در آن نشست درباره آنها سخن گفتم و جواب آنها را دادم. وی با تاکید براینکه منتشرکنندگان این فیلم ابتدا و انتهای سخنان وی را حذف کرده‌اند، درباره آن ۶۰۰ اسیر هم توضیح داد: در عملیاتی که ما انجام دادیم بسیاری از بچه‌های ما در آن محور شهید شدند. در آن فیلم من ترکی صحبت می‌کنم که به فارسی ترجمه کردن آن موجب بروز برخی شائبه‌ها شده است. وی ادامه داد: من نمی‌توانم منکر این بشوم که آن کار را انجام نداده‌ام اما اینکه گفته شود آنها اسیر بوده‌اند درست نیست چرا که ما در عملیات بودیم و پس از عملیات بسیاری از آنها روی زمین افتاده بودند. قاضی‌پور درباره اظهاراتش درباره علیخانی نیز گفت: آقای علیخانی از دوستان سابق بنده بوده و ما با یکدیگر مزاح می‌کنیم. من بابت این حرف‌هایی که زدم از جناب علیخانی دلجویی کرده‌ام و این آمادگی را دارم که اگر خلافی مرتکب شده‌ام دادگاهی شوم. ما تابع قانون هستیم. نماینده ارومیه درباره اینکه این اظهارات مجازات حدی دارد، افزود: آقای علیخانی آدم شوخ‌طبعی است و اگر سخنانم حد داشته باشد، حاضرم حد آن را بخورم چراکه نمی‌خواهم کار غیرقانونی انجام دهم. قاضی‌پور درباره اینکه اظهاراتش موجب شده برخی مطالب درباره نمایندگان سابق زن این حوزه در جامعه مطرح شود، گفت: افرادی همچون خانم امانی در این دوره از انتخابات اصلا حضور نداشته‌اند و منظور من هم تمام خانم‌ها نبوده است. در این دوره از انتخابات دو زن از شهر ما در انتخابات حضور یافته بودند که می‌توانید از آنها نظر من درباره خانم‌ها را جویا شوید. نماینده ارومیه درباره اینکه با وجود فضای انتقادی در سراسر کشور علیه وی، اما مردم حوزه انتخابیه همچنان از او دفاع می‌کنند، گفت: همین الان اگر مجدد انتخابات برگزار شود من دو برابر رای خواهم آورد. وی درباره راه افتادن کمپینی برای رد اعتبارنامه ‌اش در مجلس دهم افزود: من هیچ مشکلی در بحث تایید اعتبارنامه نخواهم داشت و اگر هم موردی پیش بیاید آنها باید مطالب موردنظر خود را مطرح کنند تا براساس آن بتوانم پاسخ درست بدهم. من از خودم دفاع خواهم کرد و مشکلی در تایید اعتبارنامه‌ها نخواهیم داشت. قاضی‌پور درباره شکایت فراکسیون زنان از وی به کمیسیون اصل۹۰ و هیات رئیسه گفت: من در این ارتباط خبری نشنیده‌ام و اگر چنین مساله‌ای وجود داشته باشد، پاسخ مربوطه را خواهم داد.

حمله به خبرنگار منتشر‌کننده فیلم

اما خبر عجیب و ناراحت‌کننده دیگری که دیروز منتشر شد، خبر ضرب و شتم حامد عطایی خبرنگار منتشر‌کننده فیلم سخنان قاضی‌پور است. آنطور که در خبرها آمده است‌ روز پنجشنبه هفته گذشته با آقای عطایی تماسی از سوی افراد ناشناس گرفته می‌شود و با دعوت مدیرمسئول آینانیوز به میدان انقلاب ارومیه، بعد از جر و بحث انتخاباتی افراد حاضر به ضرب و شتم شدید این روزنامه‌نگار با حضور زن و فرزندان وی پرداختند. فارس نوشت؛ مصطفی زادگان مدیر مسئول نشریه فرهنگ شمس و یکی از دوستان عطایی با اشاره به اینکه دوربین‌های منطقه صحنه حادثه را ضبط کرده است، گفت: حادثه در مقابل دوربین یک بانک اتفاق افتاده و در حال حاضر دادستانی ارومیه برای پیدا کردن مسببین حادثه و احقاق حقوق این روزنامه‌نگار ورود پیدا کرده است. وی افزود: در این حادثه عطایی از چند ناحیه بدن از جمله گونه و گوش چپ دچار جراحت جدی شد و گفته می‌شود پرده گوش وی دچار پارگی شده و قدرت شنوایی خود را از دست داده است. پرونده شکایت این روزنامه‌نگار در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل و قرار است معاون دادستان و قاضی ویژه پرونده جرایم انتخاباتی نسبت به این شکایت اعلام نظر کنند.

شکایت از قاضی‌پور به دستگاه قضا

همچنین روز گذشته فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس از ارسال شکایت تعدادی از نمایندگان از قاضی‌پور در پی اظهارات توهین‌آمیز نماینده ارومیه در مورد جامعه بانوان کشور به دادستانی کل کشور خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *