آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:ردصلاحیت‌ها از مقطعی با دخالت سلایق سیاسی، تشدید شد


 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که باید با برنامه‌ریزی‌های ضربتی و حساب شده، تهدید نقدینگی کشور را به فرصتی برای رونق تولید و خروج از رکود تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور در دولت‌های مختلف، دیدار با استانداران را یادآور کارهای اجرایی کشور دانست و گفت: همیشه و الان هم این‌گونه است که استانداران مجری و عمل کننده برنامه‌های دولت در اقصی نقاط کشور بوده و هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع استانداران از ردّ صلاحیت‌ها و ضرورت جلوگیری از نهادینه شدن این شیوه در جامعه، گفت: برگزاری انتخابات پرشور و با حضور همه گروه‌ها، یکی از امتیازات انقلاب اسلامی در تاریخ ایران بود و متأسفانه از مقطعی، با دخالت سلایق سیاسی، ردّ صلاحیت‌ها تشدید شد.

هاشمی رفسنجانی، افزایش تدریجی آگاهی مردم و اراده آنان برای انتخاب شخصیت‌های مورد نیاز جامعه از همه سلایق را از نتایج گسترش ابراز اطلاع‌رسانی دانست و گفت: نمونه این آگاهی، انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود که مردم نشان دادند، علاوه بر سوابق گذشته شخصیت‌ها، تفکرات آن‌ها برای آینده کشور را لازم می‌دانند.

وی انتخابات اسفند ماه ۹۴ را مکمّل‌‌ همان راهی دانست که مردم شروع کرده بودند و با اشاره به فضای تخریبی قبل از انتخابات، گفت: همه تریبون‌ها و رسانه‌های متعلق به یک جناح و جریان خاص، جز تخریب رقبایشان، کاری نمی‌کردند، اما اینکار غیراخلاقی آن‌ها نتیجه عکس داد و مردم در انتخابات کاری کردند که آن‌ها را به بهت فرو برد.

هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش و در پاسخ به ابراز نگرانی یکی از اعضا در خصوص رکود اقتصادی کشور، گفت: این نگرانی دلسوزان انقلاب و مردم، واقعی است و باید برای برگشت کشور به روزگار رونق اقتصادی تلاش و به دولت کمک کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که به خاطر تحریم‌های ظالمانه برای تولیدگران به وجود آمده بود، گفت: به جای یک راه حل مناسب و با استفاده از درآمدهای نفتی و به خاطر آمارسازی‌های اشتغال، وام‌های بدون کارشناسی و نظارت دادند که حاصل آن افزودن بدهکاری‌های میلیونی و میلیاردی به مشکلات تولیدگران و صاحبان واحدهای تولیدی بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «باید با برنامه‌ریزی‌های ضربتی و حساب شده، تهدید نقدینگی کشور را به فرصت برای رونق تولید و خروج از رکود تبدیل کنیم»، گفت: اخیراً دولت‌ تصمیم‌های جدّی و خوبی برای رونق اقتصادی با فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط تعطیل یا راکد شده گرفته و ابلاغ کرده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «ایران ظرفیت و زمینه هر کاری را در جهت تقویت پایه‌های اقتصادی دارد»، به برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از مخترعان و مبتکران جوان پرداخت و گفت: این دانشگاه با معرفی صاحبان طرح‌هایی که از مرحله آزمایشی گذشته‌اند، به بانک‌ها و حتی ضمانت آنها، زمینه را برای تجاری سازی و تولید انبوه فراهم می‌نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأسف بار خواندن اوضاع واحدهای تولیدی در گذشته، به شرایط شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: واحدهای فراوانی که می‌توانستند به تولید و افزایش اشتغال کمک کنند، به خاطر سوء مدیریت‌ که وام‌های خود اشتغالی و زودبازده از مصادیق آن بودند، بر بیکارانی افزود که بدهکار هم شده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *