فاطمه راکعی- دبیرکل جمعیت زنان نواندیش :حداد عادل هر زمان سیاسی شد، اشتباه کرده

|

 بیش از دو هفته از ادعای حداد عادل درباره دخالت دولت در انتخابات می‌گذرد ولی هنوز اسناد این ادعا به قوه قضاییه ارائه نشده است .
جای شگفتی دارد که آقای حداد عادل به عنوان یک فرد فرهنگی و رئیس فرهنگستان ایران که به مردم چگونه گفتن را آموزش می‌دهند، گاهی اوقات صحبت‌ها و رفتارهایی را انجام داده که از چنین جایگاهی بعید است، زمان زیادی از روزی که حداد عادل واژه «حرام لقمه» را به کار برده نمی‌گذرد صحبتی که در رسانه‌ها جنجال به پا کرد .
و حالا ایشان اتهام دخالت دولت در انتخابات را مطرح کرده اند آقای حداد عادل باید خیلی خوب بدانند که بدون سند نمی‌توان اتهامی‌را بر کسی وارد کرد و حتی اگر سندی هم وجود داشته باشد تا زمانیکه مدارک آن به مراجع قضایی داده نشود طرح آن ادعا در افکار عمومی‌، عمل غیر فرهنگی و قابل انتقادی است. به عنوان کسی که سال‌هاست آقای حداد عادل را به عنوان شخصیت فرهنگی می‌شناسم ،باید بگویم هر موقع که او خود را با سیاست درآمیخته متاسفانه دچار اشتباهاتی شده است . 
در چنین شرایطی موضع گیری وزارت کشور و دولت در برابر حداد عادل هم جای سوال دارد.
به هر حال اتهامی‌از سوی او متوجه دولت شده و نباید آن را به این سادگی فراموش کرد. به نظر می‌آید باید در چنین شرایطی مراحل قانونی طی شود .شخص خود من که مسئولیت‌های دولتی نیز داشته ام هر گز از سر اینگونه مسائل و اتهامات به راحتی نمی‌گذرم و هیچ چیزی را هم جز قانون نمی‌شناسم .
حتی اگر مراجع قانونی را هم قابل نقد بدانیم به نظرم پیگیری قانونی بهترین پاسخ برای اینگونه رفتارهای غیرفرهنگی و خلاف قانون است.
اگر دولت در این زمینه مسیر قانونی را طی کند، حتی اگر به هیچ نتیجه ای نرسد خود این حرکت به نوعی فرهنگسازی است تا افراد شاخص، درباره حقوق فردی و اجتماعی دیگران دقت بیشتری به خرج دهند و مراقب ادعاها و حرف زدن‌های خودشان باشند. باید با روش‌های اینچنینی برخورد شود تا به همین راحتی دیگران را بدون دلیل و مدرک به چیزی متهم نکنیم.
به نظر می‌آید اینکه حداد عادل تا الان مدرکی در رابطه با ادعایش ارائه نداده است به خاطر آن بوده که اساساً مدرکی در کار نیست وحتی اگر چنانچه سندی هم در این باره وجود داشت باید به مراجع قانونی داده می‌شد. نمی‌شود ادعایی به این بزرگی از سوی فردی صورت بگیرد ولی کوچکترین مدرکی ازآن ارائه نداد و آبروی دولت منتخب مردم را زیر سوال برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *