تغییر مدیران عامل ۴ بانک به خاطر حقوق‌های نامتعارف

 

به دنبال دستور قاطع رئیس جمهوری برای بررسی موضوع حقوق ها، مدیران چهار بانک رفاه، ملت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به سبب دریافت حقوق ها و وام های نامتعارف توسط وزیر اقتصاد تغییرکردند.

 

یک مقام آگاه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: پس از دیدار ماه رمضان هیات دولت با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر رسیدگی سریع به این موضوع، بحث برکناری مدیران بانکی متخلف در دستور کار قرار گرفت.

وی که خواست نامش ذکر نشود، افزود: از آنجا که وزیر اقتصاد رئیس مجمع عمومی بانک‌های دولتی است، تغییر مدیران بانکی با سرعت بررسی شد که به دنبال آن مدیران بانک‌های صادرات، ملت و مهر ایران از مسئولیت خود کنار گذاشته شدند.

در همین خصوص یک مقام آگاه در وزارت امور اقتصادی و دارایی هم با تشریح آخرین جزییات از تغییر مدیران بانکی گفت: در آخرین تصمیم گیری ها، مدیران جدید بانک های صادرات و ملت تعیین شدند و بررسی دریافتی سایر مدیران ادامه دارد. وی که خواست نامش ذکر نشود، در گفتگو با ایرنا افزود: بر این اساس «هادی اخلاقی» به عنوان مدیرعامل بانک ملت جایگزین علی رستگار شد.وی افزود: همچنین سیاوش زراعتی به عنوان مدیرعامل بانک صادرات انتخاب شد و جایگزین اسماعیل لله گانی می شود که از این سمت استعفا کرده است.به گفته این منبع آگاه، پیش از این هم مرتضی اکبری عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران به سمت مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران منصوب و جایگزین سیامک دولتی شده بود.

پیش از این هم علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه به دلیل دریافت حقوق نامتعارف از سوی مجمع عمومی این بانک کنار گذاشته شد و محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مسئولیت این بانک را بر عهده گرفت.

وی درباره اینکه آیا تغییرات در سطح مدیران بانکی در حد این سه بانک باقی می ماند یا تداوم دارد، گفت: با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری جدی موضوع، مساله دریافتی مدیران در وزارت امور اقتصادی و دارایی در دست بررسی است و تحقیقات برای حقیقت یابی و راستی آزمایی ادامه دارد. همچنین یک مقام مطلع در نظام بانکی کشور هم به ایرنا گفت: این هفته جزئیات تغییر مدیران برخی بانک ها در نشستی با اصحاب رسانه به اطلاع عموم مردم می رسد.

وی تغییر برخی مدیران بانکی را مرتبط با تخلف آنان در دریافت حقوق های نامتعارف و خارج از عرف دانست.

این مسئول تاکید کرد: این تغییرات نشانگر عزم دولت در برخورد با کسانی است که به صورت غیرقانونی یا با تفسیر نادرست قانون از بیت المال سوء استفاده کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *