دزدی های گذشته فراموش نمی شود گزارش تحلیلی آفتاب یزد از پاتک روحانی به بحران سازان در جمع مردم کرمانشاه دزدی های گذشته فراموش نمی شود


حسن روحانی: اگر کسانی هستند که می‌خواهند مسئله فیش‌های حقوقی را ادامه دهند تا دزدی‌های گذشته فراموش شود، مردم این دزدی‌ها را فراموش نمی‌کنند و از دادگاه می‌خواهند که این دزدان را به سزای اعمالشان برسانند. مردم تخلف ۳ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی را فراموش نمی‌کنند
حسن روحانی نشان داد که فرماندهی است که حتی بدون لشکر هم می تواند به حماسه‌آفرینی بپردازد. همین رویداد موجب شد تا این اصولگرایان از راه دیگری وارد جولانگاه تخریب روحانی شوند و خود سفر استانی روز گذشته رئیس جمهوری را نشانه بروند
آفتاب یزد – مریم علیزاده منصوری: کسانی که قرار بود نقش باد صبا را ایفا کنند و قاصد پیام پاستور به ملت ایران باشند، به اندازه نسیمی ملایم هم نوزیدند و بیشتر مایه فصل شدند تا وصل. چاپار پاستور در طول ۳ سال گذشته آنچنان منفعل، ضعیف و ناکارآمد عمل کرده است که ناخواسته برای مخالفان دولت خوراک تهیه کرده و به تغذیه آنها پرداخته است. 
به‌جای آنکه بلندگوی رئیس جمهوری باشد و صدای حسن روحانی را به مردم برساند و به بحران‌سازان مخالف دولت پاتک زند، در تمامی بحران‌های روز-ساخت دلواپسان پایش در میان بوده است. اما اوج این سستی و از هم‌گسیختگی تیم اطلاع رسانی دولت یازدهم در بحران انتشار فیش های حقوقی برخی مدیران دولتی نمایان شده است به طوری که این گروه عملا در کنار گود نشست و از آنجا نظاره‌گر تیراندازی های مخالفین دولت به حسن روحانی بود. چراکه حتی از جانب دولت یک بیانیه در نکوهش این اتفاق صادر نکرد و از طریق تریبون‌های تحت نظارتش جوابی به کارشکنی‌ها، هجمه‌ها و فضاسازی‌های اصولگرایان و دلواپسان نداد. 
همین کاهلی این تیم اطلاع رسانی موجب شد روز گذشته حسن روحانی قامت راست کند و آستین‌هایش را بالا زند تا بدون رابط و واسط پیام خود را به مردمان کشورش برساند و به دفاع از عملکرد دولتش در برابر آماج حملات مخالفین بپردازد و بگوید که دولتش در پیگیری ماجرای فیش‌های حقوقی مصمم است و با متخلفان برخورد قاطعانه می‌کند و تنها تعداد اندکی ازمدیران مجموعه‌اش مرتکب این تخلف شده‌اند. 
پاتک روحانی به بحران سازان
حسن روحانی روز گذشته در جمع مردم کرمانشاه با صراحت به ایراد سخنانی پرداخت که انتظار می‌رفت پیش از او تیم اطلاع رسانی دولت متبوعش طی اطلاعیه‌ای آنها را بیان کنند. او از کسانی سخن گفت که ۲ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پول مردم را به بهانه دور زدن تحریم‌ها دزدیدند. روحانی در این باره اظهار داشت: «مگر کسی پیدا می‌شود که از قطع شدن دست متجاوزان به حقوق ملت، تثبیت حق هسته‌ای و از بین رفتن تحریم‌ها ناراحت باشد؟ ما در گذشته مجبور بودیم از طریق صرافی‌ها پول را جابجا کنیم، اما امروز این مشکل حل شده و از طریق بانک‌ها این کار را انجام می‌دهیم، اما کسانی بودند که در پس تحریم دنبال دزدی اموال مردم بودند البته دولت این پول را از حلقوم آنها بیرون می‌کشد و در برابر تجاوز به اموال مردم یک آن درنگ نمی‌کند.» وی ادامه داد: «مردم منتظر حکم بازگشت اموال به خزانه هستند. مگر مردم فراموش می‌کنند به بهانه تحریم، اموال آنها را غارت کردند.»
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه در کشور مجموع حقوق بگیران از جمله کارکنان و بازنشستگان حدود ۸ میلیون نفر هستند، اظهار‌کرد: « از میان آنها ۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر تخلف کرده‌اند و بقیه مدیران و کارکنان ما پاک و زحمتکش هستند، بنابراین نباید تخلف چندصد نفر را به سایرین تعمیم دهیم. اگر تخلفی انجام شده به این معنا نیست که دزدی‌های گذشته را فراموش کنیم. اگر کسانی هستند که می‌خواهند مسئله فیش‌های حقوقی را ادامه دهند تا دزدی‌های گذشته فراموش شود، مردم این دزدی‌ها را فراموش نمی‌کنند و از دادگاه می‌خواهند که این دزدان را به سزای اعمالشان برسانند. مردم تخلف ۳ هزار میلیاردی و ۱۲ هزار میلیاردی را فراموش نمی‌کنند. آمریکا ۲ میلیارد دلار از اموال ملت را به خاطر اهمال چند سال پیش می‌خواهد ببرد. مردم ما این قصور را فراموش نمی‌کنند. » رئیس دولت تدبیر و امید در پایان به مردم قول داد که مسئله حقوق های نامتعارف را حل کند و تخلفات سال‌های گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک اصل اساسی از یاد نخواهدبرد. بدین ترتیب روحانی پس از جنجال های اخیر دلواپسان درباره فیش های حقوقی برخی مدیران متخلف، به طور مستقیم با مردم سخن گفت و این اظهاراتش با واکنش مثبت مردم نیز مواجه شد. اما اصولگرایانی که انفعال و رکود تیم اطلاع رسانی دولت برایشان مبدل به دستمایه ای برای تخریب و ضربه زدن به دولت شده بود، این واژگانِ ساری و جاری شده بر زبان حسن روحانی را بر نتابیدند و از آنجا که رئیس دولت تدبیر و امید دولت متبوع آنها را نشانه رفت و پاسخی به این اظهارات او در اختیار نداشتند، دست به تخریب او به طرقی دیگر زدند.
افعال موهوم در برابر پاتک
پس از سخنرانی رئیس جمهوری در جمع مردم کرمانشاه، اصولگرایان و رسانه‌هایشان در بهت و حیرت فرو رفتند و نمی‌دانستند چگونه به این اظهارات روحانی واکنش نشان دهند. چراکه تا پیش از این از کناره گیری و سکون تیم اطلاع‌رسانی دولت غرق در لذت بودند و تنها مبارزان میدان رزم با دولت به شمار می‌رفتند اما حسن روحانی به ناگاه وارد کارزار مبارزه شد و نشان داد که فرماندهی است که حتی بدون لشکر هم می تواند به حماسه آفرینی بپردازد.
همین رویداد موجب شد تا این اصولگرایان مبهوت، از راه دیگری وارد جولانگاه تخریب روحانی شوند و خود سفر استانی روز گذشته رئیس جمهوری را نشانه بروند. یکی از این سایت‌های اصولگرای دلواپس اعلام کرده که «در جریان این سفر مسیر استقبال از رئیس‌جمهور بسیار خلوت بوده و افراد اندکی در مسیر قرار داشتند و مسیر آمدن به هیچ‌وجه شلوغ نبوده و توقفی ناشی از حضور مردم ایجاد نشده است، ایستگاه‌های هلال‌احمر در نزدیکی ورزشگاه برای پخش شربت مستقر شده بودند و پوسترها، پرچم‌ها و بنرهای بسیاری چاپ شده بود که با روح صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی سازگاری نداشت. 
جمعیت داخل ورزشگاه که تمام ورزشگاه را پر نکرده بود، متشکل از دانش‌آموزان، کارکنان ادارات دولتی، مسئولان دولتی و نیروهای هلال‌احمر بود» این در حالی است که فیلم ها و تصاویر به دست آمده از این مراسم به ازدیاد جمعیت و استقبال با شکوه مردم از رییس دولت تدبیر و امید گواهی می‌دهند. این خبرگزاری در ادامه اظهارات موهومش آورده است: «مردم کرمانشاه در این مراسم علاوه بر در دست داشتن نوشته‌هایی مبنی بر درخواست مطالبه برخورد با فساد، شعارهایی در اعتراض به ندادن مجوز منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، آمار بالای بیکاری، وضعیت حقوق‌های نجومی و رکود سر دادند که روحانی مجبور شد سخنان خویش را قطع کند و در واکنش به شعارهای مردم گفت: گوش نمی‌کنید و مدام شعار می‌دهید، با این شعارها که مشکلات حل نمی‌شود» این درحالی است که در دستان مردم پلاکاردهای بسیاری با محتوای «روحانی تا ۱۴۰۰» دیده می شده است. در ثانی به سپیدی روز هم روشن است که پلاکاردهای مخالف حسن روحانی از جانب خود دلواپسان در میان مردم پخش شده بود.
کدام دولت بیشتر تخلف کرده است؟
انتشار فیش‌های حقوقی بهترین دستاورد اصولگرایانی بود که روزانه یکی از مفاسد روی داده در دولت احمدی‌نژاد یعنی دولت منتسب به آنها افشا می شد و این اصولگرایان نمی توانستند در برابر این حجم عظیم فساد دمی بیاسایند. انفعال تیم رسانه‌ای دولت هم مزید بر علت شد تا آنها به راحتی از این موقعیت باد آورده سوءاستفاده کنند. در همان بحبوحه افشای این فیش های حقوقی ۱۳ تن از مدیران متخلف یا خود استعفا دادند و یا آنکه از کار برکنار شدند و پس از‌ آن حسن روحانی نیز بیانیه‌ای ۹ بندی صادر کرد و دستور برخورد قاطعانه با تمام این متخلفین را ارسال نمود و اعلام کرد که با کسی عهد اخوت نبسته است. 
این موارد به دلیل ضعف عملکرد تیم اطلاع رسانی دولت، رسانه‌ای نشد و بازتاب فراوانی نداشت از همین روی مخالفین دولت به این بازی کثیف ادامه دادند. این در حالی است که خود حسن روحانی اعلام داشت که از میان ۸ میلیون کارمند دولتی حداکثر ۳۰۰ نفر دست به تخلف زدند و تخریب دولت با حربه فیش‌های حقوقی تنها برای سرپوش نهادن بر فسادهای روی داده در زمان دولت محمود احمدی‌نژاد است. برای اثبات سخنان روحانی اندکی درنگ کافی است تا معلوم شود که کدام یکی از دولت‌ها بیشتر دچار تخلف شده است؟ از همین روی می‌توان با مرور تنها چند فساد دولت احمدی نژاد دریافت که دولت اصولگرایان چندین برابر دولت تدبیر و امید تخلف کرده است. 
از تخلف بانکی ۳ هزار میلیاردی محمودرضا خاوری و مه آفرید امیر خسروی گرفته تا بدهی ۹ هزار میلیاردی بابک زنجانی و دکل نفتی گم شده ۸۰ میلیون دلاری و اهدای پاداش ۲ میلیارد و ششصد و پنجاه و سه میلیون تومانی خود کارکنان دولت به یکدیگر. اینها تنها قطراتی از دریای فسادهای رخ داده در دوران دولت‌های نهم و دهم است در حالی که در مقابل این پرونده یک موضوع فیش حقوقی قرار دارد که متشکل است از فیش حقوقی رئیس صندوق توسعه ملی که ماهانه مبلغ ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده است، مجموع دریافتی‌های مدیر عامل بانک رفاه در مهرماه سال گذشته که ۲۳۰ میلیون تومان بوده، مدیرعامل بانک تجارت در طول ۲۱ ماه ۷۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته، حقوق مدیرعامل بانک صادرات ماهانه ۶۵ میلیون تومان و مدیرعامل بیمه مرکزی ۸۷ میلیون تومان بوده است، که تمامی این مدیران متخلف عزل و برکنار شدند. ازهمین روی با یک ضرب و تقسیم ریاضی هم می توان دریافت که فسادهای روی داده دولت احمدی نژاد کجا و تخلفات دولت روحانی کجا. هر چند که همین اندک فساد هم برای دولت روحانی زیاد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *