نماینده تربت حیدریه: مشکل منطقه، کلنگ زنی های بدون مطالعه است

 

تربت حیدریه- ایرنا- نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات اصلی منطقه تعریف و کلنگ زنی پروژه های جدید، بدون در نظر گرفتن سرمایه گذاری بنیانی و اقدامات زیرساختی است.

به گزارش ایرنا سعید باستانی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه گذاری تربت حیدریه افزود: به همین خاطر بسیاری از اقدامات و سرمایه گذاری های صورت گرفته در گذشته، بی نتیجه باقی مانده است. 
وی گفت: دیگر مشکل ما آن است که با وجود حضور افراد متمول زیاد در منطقه، تاکنون زمینه سرمایه گذاری برای آنان فراهم نیامده و متاسفانه این افراد تمایل دارند ثروت خود را در مکان دیگری سرمایه گذاری کنند.
نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس همچنین با هشدار به مدیران در خصوص به کارگیری پیمانکاران غیربومی در این منطقه گفت: دلیلی وجود ندارد در حالی که در تربت حیدریه کلی جوان بیکار داریم، دستگاه ها با شرکت ها و پیمانکاران غیربومی قرارداد ببندند.
باستانی افزود: دلیلی نمی بینم مدیران این خطه پای پیمانکاران دیگر شهرستان ها را به شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات باز کنند.
وی همچنین با انتقاد از عدم حضور مدیران بانک های شهرستان در این کارگروه، خواستار حضور فعال آنان در چنین نشست هایی و مشارکت در تصمیم گیری ها شد.
فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در این نشست، فقر منطقه درزمینه فناوری و بویژه دانش آی.تی را از مشکلات این خطه برشمرد و گفت: با وجودی که شهرستان در بخش اقتصادی دارای ظرفیت های خوبی است اما این ضعف منطقه را دچار مشکل 
کرده است.
حسن فتحی نیا افزود: مدیران و بخصوص مدیران حوزه اقتصادی باید در این حوزه به جبران عقب ماندگی منطقه همت بگمارند.

* بخشیدگی جرایم واحدهای تولیدی و معدنی تربت حیدریه
رئیس سازمان تامین اجتماعی تربت حیدریه نیز گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و برای کمک به واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی، کلیه جرایم این واحدها که ناشی از دوران تحریم، خشکسالی یا بحران های مالی باشد، بخشیده می شود.
حسن خردنیا در این نشست افزود: واحدهایی مشمول بخشش کامل می شوند که اصل حق بیمه و بیمه بیکاری را در قالب ۱۲ قسط پرداخته باشند. 
وی شمار مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده شهرستان های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات و رشتخوار را پنج هزار و ۸۵۰ نفر عنوان و بیان کرد: این افراد به همراه افراد تحت تکفل ۲۳ هزار و ۸۵۰ نفر را شامل می شوند.
خردنیا تعداد بیمه شدگان اصلی منطقه را نیز ۳۵ هزار نفر اعلام کرد که به همراه افراد تحت تکفل جمعا ۱۴۲ هزار نفر می شوند که در مجموع چهار شهرستان ۱۶۵هزار نفر از خدمات این سازمان بهره مندند. 
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز گفت: از ابتدای امسال ۲۷۶ دادخواست در هیأت بدوی تشخیص رسیدگی شده که از این تعداد ۲۵۱ دادخواست مربوط به اخراج از کار بوده است.
علی اکبر اسماعیل پناه، شمار مجوزهای صادر شده برای مشاغل خانگی در مدت یاد شده را ۱۵ فقره اعلام و اظهار کرد: همچنین یکصد اشتغال جدید در سامانه به ثبت رسیده است.
وی گفت: امسال ۲۷۳ بیکار به مراکز کاریابی مراجعه و ثبت نام کردند که ۱۰۹ نفر آنان جذب کار شدند و از این ناحیه ۲۰ کارگاه با ۳۲ نفر از معافیت بیمه سهم کارفرما برخودار شدند. 
شهرستان تربت حیدریه ۶۶ هزار و ۸۶۲ نفر جمعیت فعال دارد که جمعیت شاغل آن ۶۳ هزار و ۵۸ نفر و جمعیت بیکار سه هزار و ۸۰۴ نفر است. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۵۱۳۲/۶۱۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *