سه شنبه های بدون خودرو در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس هیات دوچرخه سواری تربت حیدریه از اجرای طرح 'سه شنبه بدون خودرو' برای سومین هفته متوالی در این شهر، با مشارکت مسئولان و شهروندان، در قالب یک پویش سبز مردمی خبر داد.

علی نیرویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی درخواست شده روزهای سه شنبه با پرهیز از بیرون آوردن خودرو، با دوچرخه به محل کار خود بروند.
وی با بیان اینکه طرح در قالب یک پویش سبز مردمی، همزمان با دهه کرامت و با حمایت کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و اداره آب و فاضلاب تربت حیدریه آغاز شده است، گفت: این هفته نیز کارکنان علوم پزشکی به این پویش پیوستند و به تدریج شاهد افزایش استقبال شهروندان از این طرح هستیم.
نیرویی افزود: در سال های ۸۶ و ۸۷ نیز ۱۲ ایستگاه تاکسی دوچرخه در تربت حیدریه اجرا شده بود که در قالب آن ۳۰ دستگاه دوچرخه مستقر و با نصب پلاک از دیگر دوچرخه های سطح شهر متمایز شده بود.
وی گفت: طرح یاد شده به علت تغییر مدیریت وقت شهرداری و حمایت نکردن مسئولان، ابتر ماند و هیچ یک از دوچرخه های خریداری شده نیز به هیات بازگردانده نشد.
رئیس هیات دوچرخه سواری تربت حیدریه گفت: این هیات از سال ۸۶، پس از ۱۲سال تعطیلی، فعالیت خود را با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و ایجاد بستر مناسب برای ارتقای سطح کمی و کیفی این ورزش مفرح از سرگرفت.
نیرویی به اشاره به فراز و نشیب ها و وقفه ای که در فعالیت این هیات ایجاد شده، افزود: اکنون تنها ۱۲ نفر به صورت حرفه ای در رشته دوچرخه سواری این شهرستان فعالیت دارند.
وی نبود پیست استاندارد دوچرخه سواری در این شهر و از سویی گرانی دوچرخه حرفه ای را از دلایل عدم اقبال به این رشته ورزشی دانست و گفت: هیات تقویت زیرساخت ها و پس از آن آموزش و انجام رقابت ها و فعالیت های نمایشی داخل شهرستان را در برنامه خود دارد.
وی گفت: در همین راستا پیگیری ساخت پیست دوچرخه سواری در بوستان ویژه بانوان در پیشکوه از مهمترین برنامه های هیات برای توسعه ورزش دوچرخه سواری در بین بانوان بوده است.

 

 

 

ا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *