همزمان با نودمین روز درگذشت عباس کیارستمی؛ کارگردان سینمای ایران؛ گروهی از سینماگران و علاقه‌مندان وی بر مزار وی در لواسان حاضر شدند

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته اعضای کمپین پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی و همچنین هیات مدیره خانه سینما از عموم علاقه‌مندان و سینماگران دعوت کردند تا روز پنجشنبه ۱۵ مهر ساعت ۱۱ بر مزار عباس کیارستمی در لواسان حضور پیدا کنند.

این گردهمایی با هدف همدردی با خانواده عباس کیارستمی و همچنین اعتراض به حکم پرونده پزشکی او شکل گرفته است.

از صبح امروز گردهمایی سینماگران با نثار گل و در سکوت آغاز شد. حاضران در این مراسم از تاسیس بنیاد عباس کیارستمی خبر دادند.

در این گردهمایی که از ساعت ۱۱ امروز آغاز و تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه داشت، سینماگران با سکوت و اهدای تاج گل تاثر خود را از درگذشت عباس کیارستمی اعلام کردند.

شادمهر راستین فیلمنامه‌نویس و عضو هیات مدیره خانه سینما؛ طی سخنانی از همه اهالی سینما تشکر کرد و از نمایندگان رسانه‌های جمعی، خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایر علاقه‌مندان کیارستمی که در این مدت پیگیر اخبار وی بودند؛ تشکر کرد.

همچنین هما کیارستمی خواهر عباس کیارستمی و عمه بهمن کیارستمی؛ از همراهی هفت‌ماهه سینماگران و علاقه‌مندان عباس کیارستمی و همچنین حمایت خبرنگاران خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی تشکر کرد.

در پایان مراسم بیانیه‌ گردهمایی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

«اعتراض ما نه برای این است که علیه یک بیمارستان یا یک پزشک بهانه دعوا کنیم و یا انتقام بگیریم بلکه همانطور که عباس کیارستمی به زندگی می‌اندیشید هدف ما این بود که جان مردم و بیماران که به دست پزشکان و بیمارستان‌ها سپرده می‌شود مهم‌تر و جدی‌تر تلقی شود و امیدواریم با تدبیر بنیاد عباس کیارستمی و باز شدن درهای آن توجه به این مهم بیشتر باشد.

قصور در کار پزشکی و جامعه پزشکی مانند سایر شغل‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما باید به دنبال راه‌هایی رفت تا این قصور کمتر شود. ما همچنان به اعتراض خود ادامه خواهیم داد حتی اگر حکمی که مدنظرمان باشد صادر نشود اما قصور پزشک معالج عباس کیارستمی در این پرونده محرز است.»

هوشنگ گلمکانی، بهمن فرمان‌آرا، شادمهر راستین، علی کریمی، حمید اکبری، همایون اسعدیان، مهدی قربانپور و مونا زاهد ازجمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

عباس کیارستمی کارگردان بین‌المللی سینما صبح یکشنبه بیستم تیر ماه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی و دوستداران سینما از ساختمان مرکزی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان تشییع و در قبرستان ترک مزرعه در لواسان به خاک سپرده شد.

 

8

7

9

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *