انصاری: عده ای به خاطر منافع سیاسی با ادعای حسینی بودن، بذر ناامیدی می پاشند/استقبال دولت از انتقاد سازنده

شهرری ـ ایرنا ـ معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دولت همواره از انتقاد سازنده و دلسوزانه که همراه با ارائه راهکار عملیاتی باشد استقبال می کند و مردم هوشمند ایران نیز این انتقادها را با تخریب تشخیص می دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجید انصاری چهارشنبه شب در مراسم شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر امام راحل(ره) افزود: جامعه حسینی نجات بخش و مهربان است و سزاوار نیست که عده ای در رسانه ها، روزنامه ها و فضاهایی که در اختیار دارند و بسیاری از آنان نیز از بیت المال مسلمین بهره می برند، مشغول بداخلاقی شده و بخاطر منافع سیاسی خود روح امید را از جامعه بگیرند و آن را ملتهب کرده و بعد هم ادعای حسینی بودن بکنند.
وی با بیان اینکه نقدهای غیرمنصفانه در واقع آب در آسیاب دشمن ریختن است، افزود: عده ای با انتقادهای غیرمنصفانه که بعضا نادرست و دروغ پردازی است با رسانه ها و شخصیت های معاند نظام اسلامی همنوا می شوند. 
انصاری با اشاره به این که رفتار برخی در جامعه با معارف عاشورا که مبتنی بر خیرخواهی و راستگویی بو،د کاملا مغایر است اضافه کرد: این که خدمات دولت کوچک و کم جلوه داده شده و مشکلات و نقاط ضعف بزرگنمایی و مدام از سوی بعضی تبلیغ شود جامعه را به سمت ناامیدی و یاس می کشاند و این اقدام به نفع کشور و منافع ملی و مردم نیست و هیچ کس از آن سود نمی برد.
معاون رئیس جمهوری با بیان این که دولت برای تحول کشور در بخش های مختلف تلاش های زیاد و گسترده ای انجام داده و انجام می دهد، افزود: امروز کشور در حال خارج شدن از رکود بوده و صنعت و کشاورزی در مسیر حرکت و توسعه قرار گرفته است و این از نتایج تلاش های رئیس جمهوری و دولت یازدهم است که به صورت جهادی مشغول تلاش برای رشد و ارتقای کشور هستند.
وی با بیان این که هنوز مشکلات اقتصادی ناشی از گذشته و تحریم ها در کشور باقی است، افزود: ایجاد رشد اقتصادی در کشور و رونق کسب و کار نیازمند فضای آرام و مطلوب در کشور و جلب سرمایه گذاری خارجی است.
انصاری گفت: دستگاه دیپلماسی کشور همه تلاش خود را صادقانه برای اصلاح تعاملات بین المللی کشور انجام داد و این که برخی آنان را بزدل نامیده و تخریب کنند، درست نیست.
وی با اشاره به مکتب امام حسین(ع) و درس های انسان ساز عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) در قیام خود تلاش کرد تا جامعه را به سمت اصلاح و سعادت هدایت کند و این که عده ای مدام به دروغگویی، تخریب، تهمت و تضعیف قوای نظام مشغول باشند با منویات و آموزه های ان امام همام منافات دارد.
انصاری گفت: دولت قریب به دو سال قدرتمندانه و از موضع عزت با دنیا مذاکره و از حقوق حقه ملت ایران دفاع کرد و لحظه ای از حقوق ملت و خطوط قرمز عقب نشینی نکرد و موفق شد تحریم های ظالمانه را رفع و حق ملت ایران را بستاند.
وی با بیان این که ایران قدرتمندانه به جامعه بین اللمل بازگشته است، افزود: امروز رئیس جمهوری از دفاع از مردم مظلوم یمن، عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی سخن می گوید و همواره دغدغه مبارزه با تروریست های تکفیری منطقه را دارند و آزادانه مطالب خود را در دفاع از آنان در رسانه ها و تریبون های بین المللی از جمله سازمان ملل بیان می کنند و این چیزی جز عزت ملت ایران نیست که در پرتو مذاکرات دیپلماتیک حاصل شد.
وی با اشاره به مکتب کربلا و حادثه تاریخ ساز عاشورا گفت: انقلاب اسلامی ثمره تاسی به مکتب امام حسین(ع) به رهبری امام خمینی(ره) بود که امروز در مقابل همه ستمکاران عالم به رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب ایستاده است و از حقوق خود و ملت های مظلوم دفاع می کند.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: جامعه علاوه بر این که نباید ظالم باشد ظلم پذیر نیز نباید باشد چرا که در این صورت نیز سزاوار ظلم ستمگران و مستوجب عذاب الهی خواهد شد.
انصاری همچنین با بیان اینکه مبارزه با ظلم و ستمگری و توجه به جوانمردی و کرامت انسانی دو پیام مهم عاشورای حسینی بود افزود: امام حسین(ع) خواستار بازگشت جامعه به دوران حکومت نبوی و احیای اسلام ناب بود و به اخلاق مداری و رعایت اصول اسلامی و انسانی در جامعه توجه داشت.
به گفته وی، توجه به عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت دادن به نماز از جلوه های مهم نهضت حسینی است که باید جامعه اسلامی بدان توجه کند.
انصاری با بیان اینکه نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) همواره در طول تاریخ جاری و ساری است، افزود: رسالت امام حسین(ع) و یاران باوفایش با شهادت تجلی یافت و پیروان این مکتب در طول تاریخ باید با الهام گرفتن از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مروج و رسانه این نهضت و مکتب حقه باشند.
وی با بیان اینکه نهضت حسینی نهضت انسان سازی است، افزود: باید علاوه بر توجه به مراسم های سینه زنی و عزاداری از محتوا و مغز این معارف نیز بهره مند شده و همه جهان را با معارف حسینی و عاشورایی آشنا کنیم چرا که این آموزه های نیاز اساسی بشر امروز است.
مراسم سوگواری شام غریبان حسینی چهارشنبه شب با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری، اعضای بیت امام راحل(ره) از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار شد.
شبک **۳۲۱۸ / ۶۱۳۹ **خبرنگاران: امیر جعفری سرگزه و محمد بیدارمنش **انتشاردهنده : سید محمد باقر نوربخش

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *