نخستین محموله انار صادراتی مه ولات در راه روسیه تربت حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: ۷۰ تن انار تولیدی این شهرستان، به عنوان نخستین محموله صادراتی در سال جاری، به مقصد روسیه بارگیری شد.


احمد نادری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله به ارزش چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال با مشارکت شرکت زرنار از تولیدات انارستان های بخش شادمهر این شهرستان به روسیه صادر خواهد شد.
وی گفت: شهرستان مه ولات با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار و تولید سالانه ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن انار، مقام نخست کشت و تولید این محصول را در استان خراسان رضوی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات با اشاره به آغاز برداشت انار، پیش بینی کرد امسال میزان تولید انار در این شهرستان افزایشی ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد.
نادری، بیش از ۹۰ درصد انار تولیدی این شهرستان را از گونه 'اردستانی' عنوان و اظهار کرد: این گونه به دلیل مرغوبیت بالایی قابلیت صادراتی دارد که هرساله بخشی از آن به کشورهای آلمان، مالزی و روسیه ارسال می شود.
وی دیگر گونه های انار تولیدی در مه ولات را قرمز، شیشه کپ، بجستانی، شیرین و عقدا عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: انار از معدود محصولات باغی است که در تولید آن از سموم شیمیایی استفاده نمی شود و به عنوان محصولی سالم وعاری از آلودگی شیمیایی به بازار ارائه می شود.
نادری، زمان آغاز برداشت انار در این شهرستان را اواسط مهرماه عنوان کرد که تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.
شهرستان مه ولات با ۵۰ هزار نفر جمعیت به مرکزیت فیض آباد در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

 

 

 

انتهای پیام /*

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *