دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان: مستندات مربوط به لغو سخنرانی مطهری به ما ارائه نشده است

 

 

دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مشهد از لغو سخنرانی علی مطهری خبر داد.

بتول گندمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد گفت: قبل از مراسم عاشورا و تاسوعا با آقای مطهری صحبت کردیم تا دهه اول محرم به مشهد بیایند و در مورد قیام امام حسین(ع) سخنرانی کنند. این برنامه کاملا مذهبی بود اما به دلیل مشغله‌های آقای مطهری به اربعین موکول شد.

او افزود: در همین راستا از ۱۰ روز قبل مکاتبات خود را با مسئولان مربوطه آغاز کردیم و با مدیر کل امنیتی استانداری و معاون سیاسی-اجتماعی استانداری صحبت کردیم و حتی امکانات لازم برای اسکان نایب رییس مجلس هم بررسی شد.

دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مشهد با اشاره به اینکه سخنرانی آقای مطهری در مشهد کاملا مذهبی بود، گفت: تدارک هیچ بحث سیاسی در این سخنرانی دیده نشده بود. متاسفانه مجموعه اصلاح‌طلبان همواره از سوی رقبا به این موضوع متهم هستند که به مسائل مذهبی نمی‌پردازند، اما امروز شاهد هستیم که در همین رابطه نیز همکاری‌های لازم با جریان‌های اصلاح‌طلب صورت نمی‌گیرد.

گندمی با اشاره به اینکه روز گذشته از طریق حراست دانشگاه بهداشت مشهد مطلع شدیم که مراسم سخنرانی آقای مطهری لغو شده است، گفت:‌ برای همین بعدازظهر دیروز به استانداری مراجعه کردیم و علت لغو برنامه را جویا شدیم. مسئولان استانداری به ما گفتند که دادستان مشهد خطاب به فرمانده نیروی انتظامی این شهر دستور لغو سخنرانی آقای مطهری را صادر کرده است. منتهی استنباط مسئولان استانداری این بود که مشکل در مورد محل برگزاری مراسم است. برای همین بار دیگر به مسئولان استانداری نامه نوشتیم که این مراسم در سالن ساپکو برگزار شود. در همین راستا موافقت فرمانداری را دریافت کردیم و مشغول آماده سازی مقدمات مراسم شدیم.

او خاطرنشان کرد: مدعوین این مراسم از میان اصلاح‌طلبان بودند، اطلاع‌رسانی عمومی هم انجام نشده بود. به عبارت دیگر این مراسم یک همایش درون جبهه‌ای اصلاح‌طلبان بود، اما امروز پیش از آغاز برنامه برخی از مسئولان نیروی انتظامی مشهد در محل برگزاری برنامه حاضر شدند و گفتند برنامه لغو شده است. متاسفانه علیرغم درخواست ما برای ارائه نامه کتبی در این مورد، هیچ یک از مستندات مربوط به لغو سخنرانی آقای مطهری از سوی ماموران نیروی انتظامی به ما ارائه نشد.

دبیرکل مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مشهد با بیان اینکه ما خود را ملزم به رعایت قانون می‌دانیم،‌ گفت: با توجه به اینکه صحبت‌های اعضای تشکل ما با ماموران نیروی انتظامی به نتیجه نرسید، محل برگزاری این مراسم بسته شد و نیروهای حاضر در این برنامه نیز متفرق شدند. با این وجود ما اعلام  کردیم که با توجه به تدارکی که دیده شده است، مراسم ناهار برای میهمانان ما برقرار است. اما آنجا هم گفتند امکان پذیرایی از میهمانان وجود ندارد. علاوه بر این از برخی از اعضای مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مشهد که در دفتر حزب حضور داشتند، خواسته شده بود که این محل را ترک کنند.

گندمی خاطرنشان کرد: ما پیگیری‌های مربوطه را ۱۰ روز قبل انجام دادیم و با استانداری نیز هماهنگ کردیم. مسئولان استانداری نیز ضمن موافقت با درخواست‌های ما، روی نامه‌های مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان مشهد، دستور همکاری داده‌اند. گلایه ما این است که اگر قرار بر حساسیتی است؛ می‌توان آن را با تعامل برطرف کرد. برای ما حرمت اربعین از همه چیز مهم‌تر است. ما می‌خواستیم به عنوان یک تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنیم. اما شنیدیم که به این مساله متهم شده‌ایم که قرار بوده در این مراسم در خصوص مسائلی از جمله محصوران صحبت شود، در حالی که بنده ضمن تکذیب این خبر تاکید می‌کنم که از ابتدا نیز قرار بود در مورد عاشورا و قیام امام حسین(ع) در این مراسم صحبت شود.

او با تاکید بر اینکه حتی در صورت لغو این مراسم هم بهتر بود قبلا این موضوع به ما اطلاع داده می‌شد و مسئولان مربوطه دغدغه‌های خود را با ما مطرح می‌کردند،‌ گفت:‌ اینکه الان ما به این مساله متهم شویم که این سخنرانی را با اهداف خاصی ترتیب داده‌ایم، ظلم مضاعفی به جریان اصلاحات است. امیدواریم که دیوار سوءتفاهمی که هر روز بین نیروهای انقلاب بلندتر می‌شود، هر چه زودتر برداشته شود و همه جریان‌ها از جمله اصلاح‌طلب و اصولگرا به این موضوع ورود پیدا کنند تا دیگر شاهد تکرار این قبیل مسائل در شهر مشهد نباشیم.

گفتنی است؛ امروز در حالی از سخنرانی علی مطهری، نایب رییس مجلس به مناسبت اربعین در مشهد جلوگیری شد، که با توجه به اعلام قبلی این برنامه، افراد زیادی برای شرکت در این مراسم در سالن مربوطه حاضر شده بودند.

میزبان مراسم مذکور، مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان خراسان بوده است که فعالان این تشکل سیاسی عنوان می‌کنند پیش از این قرار بود، سخنرانی مطهری در سالن رازی مشهد و زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود، ولی محل برگزاری در ساعاتی پیش از آن با دستور برخی نهادها تغییر کرده است اما در مورد لغو برنامه اطلاعی به برگزارکنندگان این مراسم داده نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *