رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه: وام ۱۸ درصدی برای صنایع صرفه ندارد

 

تربت حیدریه – ایرنا – رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: پرداخت وام های با سود ۱۸درصدی به واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی برای آنها مقرون به صرفه نیست.

محمد سلطان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاید یکی از علل اصلی عدم استقبال و ثبت نام برخی واحدها برای استفاده از این تسهیلات ناتوانی آنها در بازپرداخت این وام باشد.
وی گفت: در راستای طرح حمایت از تولید، مقرر شد واحدهای صنعتی نیمه فعال و یا با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت در سامانه ثبت نام کنند، که به منظور کمک و فعال سازی آنها ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.
سلطان پور تعداد واحدهای صنعتی فعال در شهرستان تربت حیدریه را ۶۲ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۸ واحد صنعتی تا کنون در سامانه ثبت نام کرده اند که مجموعا متقاضی دریافت ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات شده اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه علت عدم ثبت نام برخی واحدهای صنعتی در این سامانه را شرایط خاص درنظر گرفته شده در این سامانه عنوان کرد.
وی گفت: از واحدهای ثبت نام شده شهرستان ۲۰ واحد در کارگروه مربوطه تعیین تکلیف شده اند که از این تعداد هفت واحد صنعتی موفق شدند تسهیلات خود را به میزان ۷۶ میلیارد ریال دریافت کنند، ۶ واحد در مرحله عقد قرارداد هستند و هفت واحد دیگر در مرحله بررسی شعبه قرار دارند.
سلطانپور با بیان اینکه پرونده دیگر واحدها در کارگروه استانی مربوطه در حال بررسی است، افزود: پرونده برخی از واحدهای صنعتی به دلیل نقص مدارک و عدم به روزرسانی آمار، در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه بیان کرد: ۳۵ واحد صنعتی نیز که جرائم زیادی از ۲۰۰ میلیون ریال تا ۶ میلیارد ریال در تامین اجتماعی داشته اند از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد مورد بخشیدگی قرار گرفته اند.
سلطانپور گفت: برخی نیز در خصوص مالیات و دارایی مشکل داشتند که قسمتی بخشیده و بقیه قسط بندی شده است.
وی گفت: اختصاص وام برای معادن و واحدهای صنفی تولیدی شهرستان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
سلطانپور با بیان اینکه ۲۳ درصد واحدهای صنفی شهرستان تولیدی است، افزود: پیگیر راه اندازی سامانه ای برای برخورداری این واحدهای تولیدی شهرستان از تسهیلات مزبور هستیم.
شهرستان تربت حیدریه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده : علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *