آغاز به کار قرارگاه انتخاباتی ناجاسردار سعید منتظرالمهدی اظهارکرد: به منظور افزایش مشارکت و تامین امنیت انتخابات قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرده و سعی کرده‌ایم که در پاسخ به استعلامات در کنار دیگر مراجع همچون سازمان ثبت، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنیم.

آرمان: انتخابات به نیروی انتظامی هم رسید. این نهاد اگرچه تکلیف سیاسی برای خود متصور نیست اما آشکار است سهم بزرگی در برقراری آرامش و امنیت انتخابات در اردیبهشت ۹۶ را بر عهده دارد. بنابراین از هم اکنون برنامه‌ریزی برای آماده سازی فضای آرام انتخاباتی در دستور کار ناجا قرار گرفته است و بر همین اساس بود که روز گذشته سخنگوی نیروی انتظامی از آغاز به کار قرارگاه انتخاباتی ناجا خبر داد. سردار سعید منتظرالمهدی اظهارکرد: به منظور افزایش مشارکت و تامین امنیت انتخابات قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرده و سعی کرده‌ایم که در پاسخ به استعلامات در کنار دیگر مراجع همچون سازمان ثبت، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنیم.

تکذیب فشار قالیباف برای تغییر پلیس راهور

البته دیروز منتظرالمهدی به موضوع دیگری هم اشاره داشت. چندی پیش بود که یک عضو شورای شهر تهران که ریاست کمیسیون سلامت و محیط زیست این شورا را بر عهده دارد، اعلام کرد که«تغییر رئیس پلیس راهور با «فشار» شهردار تهران، عامل اوضاع نامناسب ترافیکی این روزهای تهران است.» رحمت‌ا… حافظی در توئیتی آورده بود که «با فشار قالیباف به ناجا، فرمانده پلیس راهور تهران عوض شد». اما دیروز سخنگوی نیروی انتظامی این ادعا را رد کرد و درباره وضعیت ترافیکی پایتخت و حواشی اخیر نیز با تکذیب اظهارات عضو شورای شهر درمورد فشار شهرداری به پلیس برای تغییر رئیس پلیس راهور تهران تصریح کرد: درخواست ما این است که افراد از اعلام اخبار غیرمرتبط در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کرده و پلیس را که کارهای مهم‌تری دارد وارد بازی‌های خود نکنند. سخنگوی ناجا با بیان اینکه ترافیک شامل مولفه‌های مختلفی است، اظهارکرد: طراحی شهری تهران، شکل خیابان‌ها، اقلیم و… در ترافیک موثر است و ۴۵ هزار نیروی پلیس راهور پایتخت در این حوزه فعالیت می‌کنند. وی همچنین درباره رونمایی از منشور حقوق شهروندی اظهارکرد: حقوق شهروندی در ازای تکالیف شهروندی میسر می‌شود.

تکلیف کانال‌های بالای۵۰۰۰ عضو چه شد؟

منتظرالمهدی دیروز همچنین از شناسایی و برخورد با ۳۰۰ کانال اینستاگرامی و تلگرامی که در حوزه‌های مدلینگ، همسریابی، دوستیابی، صیغه و… اقدام به سرقت و اخاذی از شهروندان کرده بودند خبر داد و گفت: ۲۴ درصد از جرایم‌ مربوط به این حوزه است که بالای ۹۰ درصد آن کشف می‌شود. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرانجام تعیین تکلیف کانال‌های تلگرامی بالای۵۰۰۰ عضو اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده وزارت ارشاد باید دستورالعمل این مساله را تایید کند و در حال حاضر پلیس وظیفه‌ای ندارد. منتظرالمهدی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا طرح جریمه سربازی ریالی که در بودجه ۹۶ نیز پیش‌بینی شده در سال آینده اجرایی می‌شود یا خیر، گفت: اجرای این طرح منوط به تصویب مجلس و تایید ستاد کل نیروهای مسلح است و تاکنون هیچ تضمینی برای اجرا شدن آن در سال ۹۶ وجود ندارد. از این رو از متقاضیان و واجدان شرایط می‌خواهیم که امسال که فرصت کافی را در اختیار دارند نسبت به ثبت نام این طرح اقدام کنند. وی در پاسخ به سوالی در مورد فروش اسپری‌های خوشبو کننده اعتیادزا در کیش اظهارکرد: ما در بررسی‌های خود به چنین چیزی نرسیده‌ایم، اما آنچه مشخص است این است که سوداگران مرگ از این پوشش‌ها و بسته‌بندی‌های جالب برای عرضه محصولات خود اقدام می‌کنند. منتظرالمهدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتشار نسخه قاچاق فیلم‌های پرفروش سینما همچون «فروشنده» و «ابد و یک روز» و اینکه آیا پلیس برنامه‌ای برای جلوگیری از آغاز موج دوباره فیلم‌های پرفروش دارد یا خیر، اظهار کرد: پلیس امنیت نیروی انتظامی از سال‌ها قبل در همکاری با سازمان سینمایی در این حوزه فعالیت کرده و با همکاری این سازمان و همچنین اخذ مجوزهای لازم با متخلفان و قاچاقچیان برخورد کرده است و هرجا که نیاز به حضور پلیس برای تامین امنیت در حوزه فرهنگ وجود داشته باشد، پلیس در کنار هنرمندان و سینماگران خواهد بود.

افزایش ۴۲ درصدی ارزش ریالی اقلام قاچاق

سخنگوی ناجا همچنین از افزایش ۴۲ درصدی ارزش ریالی اقلام قاچاق در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۷ تریلیون و ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۹۸۴ ریال اجناس اقلام قاچاق مکشوفه کشف و ضبط شده است. منتظرالمهدی همچنین از کشف ۴۷۸ تن انواع مواد مخدر طی این مدت خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره بودجه نیروی انتظامی تصریح کرد: مکاتبات زیادی با دولت و مجلس برای بودجه داشته‌ایم، اما فعلا در برنامه بودجه سال ۹۶ افزایشی دیده نشده است. سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی درباره حادثه فهرج کرمان نیز خاطرنشان کرد: طبق آمارهای رسیده، این فرد ساعاتی پیش توسط ماموران پلیس دستگیر شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *