رئیس اداره سرمایه گذاری اداره کل بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از ۱۷۰ هزار موقوفه کشور، ۱۰ درصد فاقد درآمد هستند

 

 

تربت حیدریه  ایرنا  :محمود استاجی چهارشنبه در حاشیه بازدید از اراضی مستعد موقوفه شهرستان بردسکن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، این موقوفات را شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار رقبه در حوزه های کشاورزی، صنعتی و عمرانی عنوان کرد.ا
وی اظهار کرد: ۹۰ درصد از این رقبات که دارای درآمدزایی هستند به مردم سپرده شده و ۱۰ درصدی که فاقد درآمدند بلاتکلیف هستند.
استاجی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه اکنون درصدد شناسایی موقوفات بلاتکلیف است و قصد دارد در یک برنامه پنج ساله اطلاعات آنها را در یک بانک اطلاعاتی گرد آورده و بسته به نیازهای اجتماعی، نسبت به سرمایه گذاری و احیا آنها اقدام کند. 
رئیس اداره سرمایه گذاری اداره کل بهره وری سازمان اوقاف افزود: در نظر داریم در سال ۹۶ با هدف توسعه و ترویج فرهنگ احیای موقوفات، در هر شهرستان سه طرح مشارکتی در این حوزه به اجرا درآوریم. 
استاجی افزود: با نظارت عالیه سازمان اوقاف در حوزه اراضی، تصرف اراضی نسبت به قبل کمتر شده و افراد حق و حقوق اوقاف را پرداخت می کنند و در مواردی که افراد تعامل نداشته باشند از طریق مراجع قضایی نسبت به گرفتن حق و حقوق اوقاف اقدام خواهیم کرد.
وی خراسان رضوی را از استان های غنی و پرظرفیت در بحث سرمایه گذاری اراضی موقوفه دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آمادگی دارد برای تسهیل سرمایه گذاری در اراضی موقوفه با متقاضیان همکاری لازم را داشته باشد.
رئیس اداره سرمایه گذاری اداره کل بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای ۲۵۰ طرح در اراضی موقوفه در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح ها با کمک بنیاد توسعه و عمران موقوفات در بخشهای مختلف برای سرمایه گذاری واگذار شده است. 
استاجی هرگونه تغییر کاربری در اراضی موقوفه، بدون مجوز سازمان اوقاف را تخلف خواند و گفت: متاسفانه برخی سازمان های خدماتی، در اجرای طرح های تفصیلی، بدون هماهنگی و دریافت مجوز لازم اقدام به تغییر کاربری اراضی وقفی می کنند که این ظلم به اوقاف است.
شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *