صدور ۷۵ مجوز زیست محیطی برای واحدهای صنعتی تربت حیدریه تربت حیدریه- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه گفت: پارسال ۷۵ فقره مجوز زیست محیطی برای واحدهای صنعتی این شهرستان صادر شد.


داوود نورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان و کارشناسان این اداره همچنین با پایش و نظارت بر ۶۹ واحد صنعتی، به ۱۰ مورد شکواییه در زمینه به خطر انداختن محیط انسانی رسیدگی و از ۱۵ مورد آلودگی محیط زیست جلوگیری کردند.
وی در خصوص دستگیری متخلفان نیز گفت: در مدت یاد شده پنج شکارچی غیرمجاز پرندگان و ۲ شکارچی غیرمجاز پستانداران در این شهرستان دستگیر شده و هفت مورد زنده گیری پرندگان، هفت مورد پیشگیری از آغاز شکار و ۲۳ مورد جلوگیری از خرید و فروش گونه های زنده و غیرزنده وحوش صورت گرفته است.
نورمحمدی افزود: در همین خصوص یک قبضه سلاح غیرمجاز و چهار قبضه سلاح مجاز کشف و تعدادی فشنگ و دیگر مهمات و ادوات شکار کشف و ضبط شد.
وی از تیمارداری و رهاسازی ۷۱ مورد پرنده و خزنده، برگزاری کارگاه های آموزشی زیست محیطی برای دهیاران، روسا و همکاران ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان های مه ولات، زاوه و تربت حیدریه، ارائه ۲۶۰ نفرساعت آموزش های زیست محیطی به دانش آموزان به عنوان دیگر اقدامات این اداره اشاره کرد.
شهرستان تربت حیدریه ۳۸۵ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۲۲ هزار هکتار از ارتفاعات شمال شرق و جنوب شرق این شهرستان شامل منطقه شکارممنوع ژرف و بزمای است. 
وی گفت: منطقه ژرف با گستره ۵۸ هزار هکتار است که در محدوده شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد و حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه، در حوزه استحفاظی تربت حیدریه قرار دارد. 
وی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و افت منابع آبی و نیز پوشش گیاهی در مناطق، سرشماری در منطقه ژرف به همت گروه کوهنوردی دوندگان کوهستان تربت حیدریه انجام شد. 
نورمحمدی افزود: گونه های شاخصی چون قوچ و میش، کل و بز، گراز، گرگ، کفتار، پلنگ، گربه وحشی و پرندگانی چون کبک، تیهو و انواع پرندگان شکاری در این منطقه زیست می کنند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *