معاون اداره کل بازرسی خراسان رضوی با ضروری دانستن ایجاد توقفگاه عمومی در تربت حیدریه گفت: این انتقاد به شورای اسلامی وارد است که تاکنون حتی نسبت به تصویب ساخت یک توقفگاه عمومی در این شهر اقدام نکرده است

به گزارش ایرنا، محمدرضا میرزاده روز سه شنبه در نشست هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی منطقه تربت حیدریه افزود: شوراهای اسلامی موظف هستند درآمدهای حاصل از هر بخش را در همان بخش هزینه کنند و از این رو حق دریافت پارکینگ از شهروندان باید برای ساخت توقفگاه هزینه شود.
وی یکی از وظایف اداره کل بازرسی را نظارت بر نحوه تحصیل درآمدها و شیوه های هزینه کرد آن دانست و گفت:‌ البته ممکن است در روند تصویب قانونی برای رفاه حال شهروندان، اعضای شورا یا شهرداران تحت فشار مسئولان دستگاه های اجرایی قرار بگیرند که ما توصیه می کنیم بدون اعتنا به این فشارها وظیفه قانونی خود را انجام بدهند.
میرزاده یکی از بزرگترین آسیب های شوراهای اسلامی را روی آوردن به طایفه سالاری و اولویت دادن به خواست مسئولان بر شهروندان عنوان کرد و خواستار جلوگیری از آن شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه شهرداران می توانند آبروی شوراهای اسلامی را به خوبی حفظ کنند، گفت: بهترین و بی عیب و نقص ترین مصوبات شورا اگر توسط یک شهردار بخوبی اجرا نشود، مصوبه ابتر خواهد ماند.
احمدعلی موهبتی افزود: دستگاه های اجرایی نیز نباید شوراهای اسلامی را رقیب خود بپندارند بلکه باید با آنان همراهی کنند و در سایه این تعامل و همکاری دوطرفه، نسبت به رفع مشکلات شهروندان اقدام کنند.
در این جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تربت حیدریه، کدکن، رباط سفید، بایگ، زاوه، مه ولات، رشتخوار، خواف، سلامی خواف، نشتیفان خواف، شنگان خواف و جنگل حضور داشتند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *