نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ با اظهارات شب گذشته خویش که فاقد هرگونه مبنای حقوقی و عرف بین المللی بود، خود را به انزوا کشاند

سعید باستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اظهارات بیشتر بر اساس توهمات و وعده های انتخاباتی بود که برای کسب رای بیشتر، به هواداران خود داده بود.
وی با بیان اینکه ما پیش بینی چنین ادبیات محقرانه ای را کرده بودیم، اظهار کرد: دلایل ترامپ برای نقض برجام از سوی ایران، مبنای حقوقی نداشته و نشان می دهد او تنها خواست به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و بگوید برجام را قبول ندارد و موضوع را به کنگره واگذار کرد.
وی گفت: این نوع ادبیات که بیشتر به ادبیات کاباره ای سنتی شبیه است، موجب شد داخل کشور وحدت بین مردم، مسئولان و گروه های سیاسی بیش از پیش شد و بین ترامپ و متحدان قدیمی او و کشورهای اروپایی نیز همنوایی صورت نگرفت.
باستانی همچنین در باره بکار بردن واژه خلیج عربی از سوی ترامپ افزود: وی قصد داشت با این اقدام کشورهای عربی را تحریک کند که خود مبین یک تناقص آشکار است و اگر مشاوران خوبی داشت می دانست مردم ایران روی واژه خلیج فارس خیلی حساس هستند.
وی اظهار کرد: از صحبت های وی نه تنها هیچ تغییری در سیاست خارجی ما روی نداده، بلکه وحدت بین مردم و مسئولان بیشتر شده است.
وی در زمینه صحبت های ترامپ در باره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: اظهارات او بدون وجاهت قانونی بود زیرا اهمیت سپاه پاسداران هم در داخل و هم در خارج کشور بر همگان مشخص است و حضور فکری سپاه در خارج کشور نیز با اجازه عالیترین مقامات کشورها صورت گرفته است.
باستانی افزود: پاسخ قاطع و دندان شکن دکتر روحانی در این زمینه بسیار اخلاق مدارانه و در قالب روابط و حقوق بین الملل و نیز عرف دیپلماتیک همراه با صلابت کامل و در راستای دفاع از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران بود.
۶۱۲۱ / ۶۰۵۳ خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *