رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت:سهم تربت حیدریه از بودجه فرهنگی فقط ۸۰ میلیون ریال هفته دولت سال ۹۷، مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه افتتاح می شود

تربت حیدریه – ایرنا – رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت: فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری که ساختمان اداری آن ۶۰ درصد و ساختمان هنری آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هفته دولت سال آینده و مابقی نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

محمد حسن زاده روز شنبه در جریان بازدید از نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در تربت حیدریه افزود: تاکنون ۳۲ میلیارد ریال برای ساخت این ساختمان هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن به دست کم ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، طولانی شدن مدت ساخت این طرح را موجب کاهش عمر بنا و رو به تخریب نهادن برخی از بخش های آن عنوان کرد و افزود: به تازگی با ارائه مستنداتی، تلاش کردیم تا از توان نماینده منطقه در مجلس، برای جلب توجه مراجع بالاتر و دریافت اعتبار لازم برای تکمیل این مجتمع بهره بگیریم.
وی گفت: در مستندسازی صورت گرفته، جمعیت شهرستان، سابقه فرهنگی و هنری این خطه و وضعیت نابسامان مجتمع با ارائه آمار دقیق، لحاظ شده تا توجه مسئولان و دست اندرکاران بودجه کشور به این منطقه معطوف شود.
حسن زاده افزود: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه در سال ۱۳۸۶ در زمینی به گستره ۹ هکتار و زیربنای چهار هزار مترمربع آغاز شده که وزارت راه و شهرسازی تا سال ۹۳ حدود ۲۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای آن هزینه کرده است.
وی گفت: از آن سال تاکنون نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرف اجرای طرح کرده که البته هم اکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی دارد.
حسن زاده گفت: مجتمع در قالب ۲ ساختمان اداری و هنری تعریف شده و در حال ساخت است که دارای ۲ طبقه و شامل بخش اداری، سالن نمایش، کارگاه های آموزشی، دفاتر انجمن های ۱۲ گانه فرهنگی، هنری و قرآنی، نگارخانه، کتابخانه تخصصی و آرشیوهای مرتبط است.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در بیان ضرورت ساخت و تکمیل مجتمع فرهنگی این شهر با بیان اینکه شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه چهارمین شهر پرجمعیت خراسان رضوی بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور است، اظهار کرد: برخی از شهرهای مزبور ۳۰ آموزشگاه آزاد هنری دارند اما در تربت حیدریه تنها هشت باب آموزشگاه فعال است.

* سهم تربت حیدریه از بودجه فرهنگی تنها ۸۰ میلیون ریال
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در بخش دیگری با اشاره به تخصیص تنها ۱۰ درصد بودجه فرهنگی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهم این شهرستان از این بودجه سالانه فقط ۸۰ میلیون ریال است که باید بین ۲ هزار نفر فعال عرصه فرهنگ و هنر توزیع شود.
حسن زاده افزود: هم اکنون ۱۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۱۲ انجمن فرهنگی هنری، هشت موسسه فرهنگی قرآنی، چهار موسسه فرهنگی هنری که کارهای اجرایی انجام می دهند و هشت آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان داریم که در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱ /۱۷۴۴
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم انتشار: علی اصغرافتاده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *