تربت حیدریه جلوی دوربین می رود یک گروه فیلم ساز جوان اهل تربت حیدریه به منظور معرفی مشاهیر، فرهنگ و آداب و رسوم مردم و ظرفیت های مختلف شهرستان تربت حیدریه، در حال ساخت یک مجموعه تلویزیونی و چندرسانه ای با نام ‘ تربت پلاس ‘ هستن

طراح اولیه و تهیه کننده این مجموعه چندرسانه ای روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از ساخت مجموعه معرفی مولفه های اصلی و پایه ای تربت حیدریه شامل زعفران، ابریشم، مشاهیر، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این خطه از ایران است.
حسن محمدی افزود: فصل نخست این مجموعه نمایشی که ۱۷ نفر در آن همکاری دارند و در قالب نمایش های کوتاه طنز تولید خواهد شد، شامل ۱۰ قسمت هفت تا ۱۰ دقیقه ای می باشد و طبق برآورد اولیه برای ساخت این فصل ۲۵۰ میلیون ریال باید هزینه کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ حامی مالی چراغ سبزی به ما نشان نداده، گفت: اما قرار است نخستین نمایش ما ویژه مسوولان شهر تربت حیدریه باشد تا بعد از پسند و قبول کار، ما را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
محمدی در خصوص علت تولید محتوا در فضای مجازی نیز گفت: تا آنجا که اطلاع دارم در این قالب خاص هنوز کسی اقدام به تولید مجموعه تلویزیونی در فضای مجازی نکرده و لذا با توجه به اینکه اکنون دسترسی به فضای مجازی به مراتب آسان تر و سهل الصول تر از تلویزیون است و از سوی دیگر تاثیر بیشتری نیز بر مخاطب دارد، لذا از فضای مجازی برای رساندن پیام خود بهره خواهیم گرفت.
یکی از بازیگران این مجموعه نمایشی نیز با بیان اینکه تقابل و تضاد سنت و مدرنیسم مورد توجه ویژه عوامل تولید قرار خواهد گرفت، گفت: هر چند وارد فضای مدرنیسم شده ایم، اما به دلیل فقدان آگاهی نسبت به فضای جدید، درگیر چالش های جدید شده ایم و این مجموعه نماشی، در قالب طنز این تضادها را به چالش می کشد.
امیرحسین قادری افزود: همچنین بنا داریم نخبگان گمنام خطه تربت حیدریه را در کنار همزمان با معرفی ظرفیت های دیگر از جمله کشاورزی و به خصوص زعفران و ابریشم، معرفی کنیم.
امیرعلی حسن زاده مدیر رسانه ای این گروه تولیدی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای معرفی و عرضه تولیدات، از تمام ظرفیت های فضای مجازی که با کمک آن بتوانیم تربت حیدریه را در معرض دید و توجه مردم و جهانیان قرار دهیم، به خدمت خواهیم گرفت.
اکنون ۱۲۴ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۱۲ انجمن فرهنگی هنری، ۸ موسسه فرهنگی قرآنی، ۴ موسسه فرهنگی هنری که کارهای اجرایی انجام می دهند و ۸ آموزشگاه آزاد هنری داریم در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند.
انجمن های هنرهای نمایشی، موسیقی، خوشنویسان، هنرهای تجسمی، سینمای جوانان، شعر قطب، ادبیات داستانی عکاسان و خانه مطبوعات فعال هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *