جایزه «بنیاد آقاخان» به استاد محمدرضا شجریان اهدا شد

 
 


بنیاد مستقل آقا خان در پرتغال جایزه ویژه امسال را به محمدرضا شجریان استاد آواز ایرانی تقدیم کرد.
مسئولان این بنیاد این جایزه را «به پاس ادای دین ماندگار به میراث موسیقایی بشریت، استادی بی‌مانند موسیقایی، و تأثیر اجتماعی پایدار در مقام یک خواننده و استاد هم در ایران و هم ورای مرزهای آن» به استاد شجریان اهدا کردند.
جایزه ویژه خداوندگار موسیقی ( Patron’s Award) بنیاد آقا خان هر سال به یکی از اساتید برجسته موسیقی جهان اهدا می‌شود.
همایون شجریان، پسر محمدرضا شجریان به نمایندگی از وی و به‌شکل ویدویی در مراسم اهدای این جایزه حضور یافت و مژگان شجریان، دختر استاد آواز ایران نیز در شب اهدای این جوایز ترانه مرغ سحر را اجرا کرد.
دیگر ایرانیانی که در جوایز امسال به مرحله نهایی راه برده‌اند عبارتند از شاهو عندلیبی، نی‌نواز، آرش محافظ، نوازنده سنتور، نسیم سیابی ‌شهریور، آوازخوان و رضا پرویز زاده نوازنده کمانچه.
جوایز موسیقی بنیاد مستقل آقاخان هر سال با هدف ارج‌ نهادن به خلاقیت‌های استثنایی، آینده‌سازان هنری، آموزش، حفظ و احیای هنر موسیقی در جوامعی که مسلمانان در آن حضور برجسته‌ای دارند در چندین شاخه اهدا می‌شود.
امسال ۱۴ هنرمند از سیزده کشور آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه به بخش نهایی این جوایز راه یافتند و ۹ نفر از آنها برنده این جایزه شدند و از شماری دیگر از هنرمندان از جمله داریوش طلایی، نوازنده ایرانی تار نیز تقدیر شد. جوایز موسیقی آقاخان در مجموع رقمی معادل ۵۰۰ هزار دلار است که میان برندگان تقسیم می‌شود.

codex37x

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *