همایش دو زبانه بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری برگزار می‌شود

همزمان با روز ملی خیام ۲۸ اردیبهشت‌ماه همایش دو زبانه بزرگداشت حکیم عمر خیام در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، همایش علمی خیام روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش دانشگاه نیشابور برگزار می‌شود، داود عمارتی‌مقدم در نشست خبری که برای این همایش برگزار شده بود، عنوان کرد: چهار بار همایش خیام در این دانشگاه برگزار شده است که متولی آن‌ها به ترتیب گروه ادبیات، فیزیک، ریاضی و زبان انگلیسی بوده‌اند.

دبیر اجرایی این همایش ادامه داد: در همایش سال جاری پنج سخنران خیام‌شناس میهمان برنامه پژوهشی ما هستند که هر کدام در این زمینه صاحب نظرند. محوریت این همایش ترجمه آثار خیام به زبان‌های دیگر است و وظیفه ما فقط اجرای همین همایش علمی است.

عبدالمجید جعفری‌سرای عضو هیات علمی زبان انگلیسی دانشگاه نیشابور نیز در این نشست گفت: به دلیل تخصصی بودن موضوعات بعضی از سخنرانان همایش با زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همایش‌های قبلی ما به خصوص در دوره اول موضوعات عامه‌ای بودند.

وی عنوان کرد: دانشجویان ادبیات انگلیسی مشکلی در فهمیدن موضوعاتی که به زبان دیگر مطرح می‌شوند، ندارند و در رشته‌های دیگر نیز کسانی هستند که مسلط به زبان انگلیسی باشند.

جعفری‌سرای گفت: سخنرانی به زبان انگلیسی علاوه‌بر ایجاد تنوع، بستر بین‌المللی شدن این همایش‌ها را در سال‌های آینده فراهم می‌کند.

عضو هیات علمی زبان انگلیسی دانشگاه نیشابور گفت: سخنرانانی که به عنوان میهمان در همایش شرکت می‌کنند از استان‌های سیستان و بلوچستان و یزد هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *