همایش سراسری فعالان گردشگری استانهای مختلف کشور در گناباد برگزار شد

همایش سراسری فعالان گردشگری استانهای مختلف کشور در گناباد برگزار شد

رییس اداره میراث فرهنگی گناباد گفت: هدف از این همایش توسعه گردشگری در قالب گردشگری پایدار و مستمر و مثمر ثمر است.

علیرضا شناسایی در گفتگوی اختصاصی با‌ خبرنگار ایلنا در گناباد، در مورد زوایای برگزاری همایش  سراسری فعالان گردشگری استانهای مختلف کشور در شهرستان گناباد گفت: در این همایش حدود ۳۵نفر از۲۲ شهر ایران از فعالان، لیدرها و مدیران گردشگری شهرهای سطح کشور در سفر به شهرستان گناباد طی سه روز از تمام نقاط تاریخی و گردشگری به جهت آشنایی با رسومات، فرهنگ و آئین کهن مردمان این دیار بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی گناباد ادامه داد: هدف از این همایش توسعه گردشگری در قالب گردشگری پایدار و مستمر و مثمر ثمر است.

وی تصریح کرد: مدیران گردشگری، هر کدام سفیرانی هستند که می توانند به خوبی و در فضای مجازی با مطرح کردن آثار تاریخی و صنایع دستی شهرستان گناباد نام این دیار کهن را پر آوازه کرده و بیش از همیشه گناباد، در زمینه گردشگری پایدار حرفی برای گفتن خواهد داشت .

شناسایی اذعان کرد: فعالان و راهنمایان تورهای گردشگری سراسر کشور در مدت سه روز برگزاری این همایش از جاذبه های تاریخی و فرهنگی گناباد شامل قنات جهانی قصبه، مسجد جامع ، موزه مردم شناسی، کال شور، روستاهای هدف گردشگری ریاب و قوژد، کویر، نقاط ییلاقی شهر کاخک و دیگر جاذبه های تاریخی در شهرهای بیدخت وحومه بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی گناباد افزود: درجلسه هم اندیشی فعالان گردشگری در محل فرمانداری گناباد، اداره میراث فرهنگی به دنبال تعریف و تمجید از فعالیت این سه روزه نبوده بلکه ما از گردشگران در حضور فرماندار خواستیم نقاط ضعف و کاستی ها را بیان تا در برنامه های آتی این نواقص در جهت پیشرفت و رونق اقتصادی حوزه گردشگری گناباد رفع شود.

وی گفت: اکثر مدیران گردشگری ،در مورد اقامتگاههای بومگردی تاکید داشتند که برای راهنمایی بهتر گردشگران حتما کارگاهها و کلاسهای آموزشی برای استفاده مسئولین و نیروهای مشغول به کار در اقامتگاهها برگزار شود.

شناسایی تصریح کرد: هدف اداره میراث فرهنگی سوق دادن جوانان و نوجوانان تحصیلکرده به سمت حوزه صنایع دستی و مسئولیت امور اقامتگاههای بومگردی است تا از حالت هتل داری و مهمانسرا به سمت نمایان ساختن آئین و رسوم هر منطقه و گردشگری هدفمند ارتقاء یافته و صنایع دستی به سمت کیفی سازی حرکت کند.

وی افزود: مدیران گردشگری در گناباد تمام نقاط گردشگری و توریست پذیری از کویر تا نقاط ییلاقی کاخک را بازدید کردند تا درآوردن تورهای گردشگری برطبق ذائقه گردشگران از منطقه گناباد بازدید کنند و اکثرا به دنبال شناخت تاریخی هر منطقه هستند‌.

رییس اداره میراث فرهنگی گناباد در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولین و نهادها به سمت کیفی سازی حوزه گردشگری حرکت کرده و رضایت گردشگران‌ را به جهت پیشرفت شرایط اقتصادی و رونق تولید در گناباد سوق دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *