نخستین کنگره آسیایی هیپنوتیزم در مشهد گشایش یافت

نخستین کنگره آسیایی هیپنوتیزم در مشهد گشایش یافت

مشهد- ایرنا- نخستین کنگره آسیایی هیپنوتیزم همزمان با ششمین کنگره‌ بین‌المللی هیپنوتیزم ایران روز سه شنبه با حضور افزون بر یک هزار نفر از متخصصان و کارشناسان این حوزه از داخل و خارج کشور در مشهد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا در این کنگره، رییس انجمن جهانی هیپنوتیزم و روسای انجمن هپینوتیزم آسیا، ایتالیا، فرانسه، لهستان، ترکیه و متخصصانی از ۲۴ کشور مدت چهار روز میهمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا در مراسم آغاز این کنگره گفت: نخستین کنگره آسیایی هیپنوتیزم به عنوان بزرگترین رویداد این حوزه در قاره آسیا به شمار می رود.
دکتر مهدی فتحی افزود: در این کنگره میهمانانی از کشورهایی همچون سوئیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، چین، ژاپن، اندونزی، پاکستان، عراق، ارمنستان، گرجستان، بلژیک، لهستان، آمریکای جنوبی، مکزیک، هند، دانمارک، پاکستان، ترکیه، اروگوئه و افغانستان حضور دارند.
وی اظهار داشت: این افراد شامل متخصصان برجسته در حوزه های روانشناسی، روانپزشکی، بیهوشی، پزشکی عمومی، طب زنان و زایمان، دندانپزشکان، مامایی و دیگر گروههای پزشکی هستند که دانش هیپنوتیزم در حیطه فعالیت تخصصی آنها بکار می رود.
وی برپایی ۳۲ کارگاه آموزشی، ۶۰ سخنرانی علمی در خصوص تازه ترین دستاوردهای آموزشی علم هیپنوتیزم و انجام جراحی زنده را از برنامه های این کنگره جهانی طی چهار روز برگزاری آن عنوان کرد.
دکتر فتحی گفت: این کنگره با حمایت و حضور اعضای متخصص ۱۴ انجمن بین المللی هیپنوتیزم از کشورهای مختلف برگزار شده است.
وی افزود: در حال حاضر آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ایران از نظر سطح دانش هیپنوتیزم در زمره برترین کشورهای جهان معرفی شده اند.
وی ادامه داد: ایران از جایگاه والا در حوزه درمان با استفاده از هیپنوتیزم برخوردار است و مشهد نیز قطب هیپنوتیزم در آسیا و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از نظر سطح علمی و دستاوردهای حوزه هیپنوتیزم در کشور سرآمد است.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: هیپنوتیزم یکی از وضعیت های طبیعی مغز محسوب می شود که در درمان ضایعات گوناگون همچون مهار دردهای ناشی از بیماری سرطان، عمل های جراحی بدون بیهوشی، زایمان و دردهای دوران قاعدگی و همچنین در زمینه های دندانپزشکی، اضطراب، ترس های کودکان، روان درمانی، ترس از خشونت، شب ادراری کودکان و تسکین بیماران پروانه ای و سردردهای میگرنی کاربرد دارد.

رونمایی از انجمن هیپنوتیزم آسیا که ریاست آن مدت سه سال بر عهده ایران گذاشته شده است از برنامه های جانبی این کنگره بین المللی است.
نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم آسیا تا ۲۶ مهر ماه در مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *