ظرفیت بارانداز دام تربت‌حیدریه به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود

ظرفیت بارانداز دام تربت‌حیدریه به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار تربت‌حیدریه میدان دام این شهرستان را یکی از سه بارانداز اصلی دام در کشور و اصلی‌ترین مرکز تامین گوشت قرمز خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌برداری نشده است.

علی رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تربت‌حیدریه  با در اختیار داشتن بزرگترین بازار دام شرق کشور هنوز نتوانسته از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

وی نبود صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی گوشت قرمز و خروج دام زنده را از دلایل این وضعیت ذکر و بیان کرد: با وجود در اختیار داشتن حجم قابل توجه دام سبک و سنگین، نبود کشتارگاه صنعتی از جمله مشکلات اساسی این حوزه است.

فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: با توافق صورت گرفته کشتارگاه صنعتی این شهر در آینده نزدیک عملیاتی و راه‌اندازی می شود که در صورت تحقق آن بخشی از کمبودهای موجود در این بخش رفع خواهد شد.

وی بر لزوم جلوگیری از خروج غیرقانونی، قاچاق دام و نظارت بر محموله‌های دام و طیور نیز تاکید و بیان کرد: سالیانه ۱۰۰ هزار تا ۱۴۰ هزار راس دام سبک و سنگین از تربت‌حیدریه خارج می‌شوند که جلوگیری از این امر نیازمند راه اندازی پست کنترل و قرنطینه در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شیردل کامه است.

رستمی همچنین گفت: تربت‌حیدریه با در اختیار داشتن ۳۱۲ هزار راس دام سبک و ۱۶۰ هزار راس دام سنگین به ترتیب با ۴.۳ و ۴.۶ درصد بخش مهمی از گوشت قرمز شهر مشهد و سایر شهرستانهای اطراف را تامین می‌کند.

وی افزود: می‌بایست با اتخاذ راهکارهای اصولی از این ظرفیت مهم به نحو مطلوب استفاده کرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *