خانه تیمورتاش در خیابان کارگر جنوبی، میدان پاستور و روبروی مترو میدان حر در داخل دانشگاه جنگ واقع شده است .این عمارت را که تیمورتاش از سردار محتشم بختیاری خریداری نموده و این عمارت را محل سکونت خود قرار داد .که بعد از مورد غضب قرار گرفتن تیمورتاش توسط رضا شاه و دستور قتل وی در سال ۱۳۱۲ اموال او مصادره شده و این عمارت که به طور خاص موردتوجه رضاشاه قرار داشته، برای تاسیس دانشگاه  جنگ به ارتش واگذار شده است

یکی از بناهای تاریخی زیبای تهران خانه ای زیبا است که متعلق به «عبدالحسین تیمورتاش» وزیر دربار پهلوی اول است. معماری این بنا تلفیقی از سه نوع معماری ایرانی، روسی و هندی و بدنه اصلی عمارت متعلق به زمان ناصرالدین شاه قاجار است که در طول دوران‌دچار تغییراتی نیز شده است.

تیمورتاش

این عمارت را که تیمورتاش از سردار محتشم بختیاری خریداری نموده و این عمارت را محل سکونت خود قرار داد .که بعد از مورد غضب قرار گرفتن تیمورتاش توسط رضا شاه و دستور قتل وی در سال ۱۳۱۲ اموال او مصادره شده و این عمارت که به طور خاص موردتوجه رضاشاه قرار داشته، برای تاسیس دانشگاه  جنگ به ارتش واگذار شده است.

عمارت تیمورتاش

عمارت تیمورتاش در دو طبقه ساخته شده و دارای زیرزمین است. ارتفاع در طبقات این ساختمان متفاوت است. تزئینات بنا شامل نمای آجری است که به شکلی استادانه از آجر استفاده شده است.همچنین آینه‌کاری‌های نفیس که در سقف تالار اصلی کار شده‌اند، قابل توجه است. گچبری‌های ظریف و زیبایی نیز در سرستون‌ها و سایر بخش‌های بنا وجود دارد. درها و پنجره‌های چوبی نیز با وجود فرم‎ها و اشکال خاص خود، جلوه زیبایی به این بنا داده‌اند.

عمارت تیمورتاش

خانه تیمورتاش

خانه تیمورتاش

عمارت تیمورتاش

خانه تیمورتاش

عمارت تیمورتاش

خانه تیمورتاش

خانه تیمورتاش در خیابان کارگر جنوبی، میدان پاستور و روبروی مترو میدان حر در داخل دانشگاه جنگ واقع شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *