رئیس دانشگاه فردوسی مشهد؛ اجرای طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی به اختیارات کامل نیاز دارد

اجرای طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی به اختیارات کامل نیاز دارد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای جلوگیری از توسعه افسارگسیخته مراکز آموزش عالی و اجرای طرح پیاده سازی آمایش آموزش عالی باید اختیارات لازم به دانشگاه ها داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کافی در نشست روسای دانشگاه های معین که صبح امروز در وزارت علوم و به صورت حضوری مجازی برگزار شد، با اشاره به آیین نامه پیاده سازی آمایش آموزش عالی استان ها گفت: کاری که ما قرار است در رابطه با طرح مذکور انجام دهیم، فراتر از مدیریت استانی آموزش عالی است. شواهد نشان می دهد که اگر ما در حوزه آموزش عالی برنامه ساماندهی مراکز آموزشی را انجام ندهیم یعنی طی این مدت هیچ اقدامی انجام نداده ایم

وی ادامه داد: من فکر می کنم تا زمانی که دولت، مجلس و سایر ساختارها در اجرای این طرح هماهنگ نشوند در اصل یک موقعیت ارزشمند برای اجرای طرح ساماندهی را از دست می دهیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اجرای دقیق این طرح نیازمند یکسری حمایت ها است. در دوره وزارت دکتر فرهادی وزیر پیشین وزارت علوم در خصوص طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی یکسری اختیاراتی به روسای دانشگاه ها دادند اما بلافاصله این اختیارات از دانشگاه ها گرفته شد که به نظر می آید سلب این اختیارات به دلیل فشارهایی که وارد می شد از دانشگاه ها گرفته شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ما از حدود چهار سال پیش شبکه جامع دانشگاه های استان را در خراسان رضوی تشکیل دادیم و آن را ثبت کردیم حتی دانشگاه های علوم پزشکی، استانداری و سایر نهادها از این طرح حمایت کردند و هدف ما این بود که نقش آفرینی دانشگاه ها در توسعه استان را افزایش دهیم که تشکیل این شبکه اکنون در اجرای آیین نامه پیاده سازی آمایش آموزش عالی استان ها و هماهنگی به ما کمک می کند.

کافی در ادامه به گسترش افسار گسیخته موسسات آموزش عالی اشاره کرد و ادامه داد: روسای دانشگاه های استانی بسیار تلاش کردند جلوی گسترش موسسات را بگیرند برای همین لازم است برای جلوگیری از توسعه افسارگسیخته مراکز آموزش عالی واجرای طرح های این‌چنینی اختیارات لازم به دانشگاه ها داده شود اگر قرار است اقدامات فراتر باشد باید اختیارات نیز داده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *