۲۸ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز گردشگری خراسان جنوبی پرداخت شد

۲۸ میلیارد ریال تسهیلات به مراکز گردشگری خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از ابتدای امسال تاکنون به مراکز گردشگری استان پرداخت شده است.

مرتضی عربی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای مرداد امسال تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات بنگاه‌ محور به مراکز گردشگری استان آغاز شده است که تاکنون ۱۷۶ پرونده به بانک‌های عامل استان برای دریافت تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد معرفی شده‌اند.

وی افزود: مجموع درخواست تسهیلات این مراکز ۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲۸ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و بازپرداخت این تسهیلات از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می‌شود.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: بر این اساس به آژانس‌های مسافرتی با تعداد کارکنان کمتر از ۱۰ نفر تا ۱۵۰ میلیون تومان، از ۱۰ تا ۲۰ نفر ۲۵۰ میلیون و ۲۰ نفر به بالا مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: هتل‌های خراسان جنوبی نیز با توجه به تعداد اتاق‌های آنها از ۱۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

عربی اظهار داشت: علاوه بر این مقرر شده است که حق بیمه کارفرمایی، قبوض آب و برق و مالیات این مراکز تا پایان سال ۹۹ امهال شود که از دستگاه‌های مربوطه تقاضا داریم در این زمینه با بخش گردشگری همکاری کنند.

وی یادآور شد: از اسفند سال گذشته تسهیلات کرونایی به این بخش بر اساس تعداد کارکنان به ازای هر نفر ۶ میلیون تومان اعطا شد و بازپرداخت اقساط آن از سه ماه بعد آغاز می‌شد که ۵۶ واحد از این تسهیلات استفاده کردند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: بیشتر این مراکز پیش از شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی دریافت کرده ‌بودند و در شرایطی باید اقساط آن را پرداخت می‌کردند که به دلیل شیوع این ویروس در زمان‌هایی  حجم مسافران آنها به صفر نزدیک شد و از این رو دریافت مجدد تسهیلات برای آنها ریسک بزرگی بود.

وی گفت: بنگاه‌هایی که اسفند ماه تسهیلات دریافت کردند با توجه به افزایش میزان تسهیلات در شیوه بنگاه محور، می‌توانند برای دریافت مابه‌تفاوت این تسهیلات مراجعه کنند.

اکنون ۹ هتل، ۶۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۳۳ آژانس مسافرتی در خراسان جنوبی فعال است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *