احمد توکلی: بی‌مدرک حرف نمی‌زنم:اعلام می‌کنم من نویسنده یادداشت‌هایی که به تازگی از سوی بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرک حرف نمی‌زنم.»

احمد توکلی: بی‌مدرک حرف نمی‌زنم

«۵۳ سال فعالیت سیاسی داشتم و حالا می‌گویند یادداشتی که نوشته‌ام از سوی من نوشته نشده است. همین‌ جا اعلام می‌کنم من نویسنده یادداشت‌هایی که به تازگی از سوی بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرک حرف نمی‌زنم.»

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: «با توجه به وضعیت حاد بیماری پارکینسون آقای توکلی نمی‌توان درباره اظهارات ایشان انتظار خاصی داشت؛ چرا که وضعیت سلامتی مناسبی ندارد.» این بخشی از اظهارات اخیر محمدجواد ابطحی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در واکنش به یادداشت چند روز پیش احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. شاید سخیف‌ترین واکنش و نقدی که می‌شد در مواجهه با ادعاهای مطرح شده در یک یادداشت مشترک نشان داد. روز چهارم بهمن بود که احمد توکلی و حسین رجایی رییس هیات‌مدیره و معاون آموزشی سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت یادداشتی مشترک در سایت «الف» به مدیرمسئولی توکلی منتشر کردند که شاید اگر سیلی نماینده مجلس به گوش سرباز راهور فضای مجازی و رسانه‌ای را تحت تاثیر قرار نمی‌داد، احتمالا واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. آنها بر اساس فکت‌های سخنان کاظم صدیقی در مورد غسال آیت‌الله مصباح‌ یزدی مدعی شدند که تغسیل پدر معنوی پایداری‌ها در خانه و به دست فردی به نام رضا مطلبی کاشانی صورت گرفته، کسی که اگر چه نه به صورت شفاف اما بر اساس آن چه تلویحا در این یادداشت آمده بررسی‌های پرونده‌اش از سوی جریان عدالتخواه و سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نشان می‌دهد او نیز در زمره «ثروتمندان خیری» قرار دارد که به بهانه کمک به گسترش دین‌داری و کمک به مستضعفان به بیوت روحانیون و علما نفوذ می‌کنند اما آنچنان که باید و شاید ثروت و اندوخته حلال با خود نمی‌آورند. این اظهارات البته پس از انتشار این یادداشت از سوی چهره حقیقی یا حقوقی تکذیب نشد. تنها علی مصباح‌ یزدی، فرزند آیت‌الله مصباح‌ یزدی تاکید کرد آن فردی که مراسم تغسیل پدرش را انجام داده فرد مذکور نبوده است. علاوه بر تاکید بر وجود شبکه فسادی از برخی ثروتمندان، در این یادداشت به مساله ارتباط با جن‌گیران که در میان برخی مسئولان و علما مرسوم شده و حتی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نیز موثر است اشاره شده ‌بود.

محمدجواد ابطحی، از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری دیروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری – تحلیلی اعتمادآنلاین به این اظهارات که یک‌ بار در یادداشت دیگری تصحیح شده ‌بود، واکنش نشان داد و برای بی‌اعتبار کردن اظهارات توکلی به «بیماری» او اشاره کرد. ابطحی گفت: «آقای توکلی مجموعه‌ای در ارتباط با شفافیت و این دست از مسائل دارد اما خود درگیر بیماری پارکینسون است و در وضعیت سلامتی مناسبی نیست.»

توکلی چند سالی است که به «پارکینسون» مبتلا شده است. بیماری که اغلب منجر به نشانه‌هایی چون لرزش دست و پا، سفتی عضلات و کندی حرکات می‌شود. با این حال نماینده خمینی‌شهر در ادوار هفتم تا نهم تصمیم ‌گرفته که از این بیماری برای زیر سوال بردن اظهارات توکلی سوء استفاده کند. ابطحی همچنین مدعی شد: «من معتقدم از نام ایشان (احمد توکلی) استفاده می‌شود و افرادی سایت و موسسه را از طرف او اداره می‌کنند؛ به هر حال با وضعیت و شدت بیماری، نمی‌توان از آقای توکلی درباره اظهارات‌شان توقعی داشت.»

او درباره وجود اسنادی در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز گفت که اگر چنین اسنادی وجود دارد باید ارایه شود و تاکید کرد که او نیز مثل توکلی نگران نفوذ افرادی با چهره‌های موجه در میان مسئولان است. او البته تاکید کرده حتی با فرض بر این که غسال آیت‌الله مصباح یک رانت‌خوار باشد ربطی به مصباح‌ یزدی ندارد «اما این مورد به خصوص که بگویند غسال آیات مصباح‌ یزدی و حق‌شناس رانت‌خوار بوده و بدهکار بانکی است، جریان مشکوکی به نظر می‌رسد.»

احمد توکلی اما ساعاتی پس از انتشار این مصاحبه نسبت به اظهارات محمدجواد ابطحی واکنش نشان داد. او در واکنش به این بخش از اظهارات ابطحی که نسبت به این که نگارنده یادداشت‌ها شخص احمد توکلی باشد، تشکیک وارد کرده‌ بود، گفت: «۵۳ سال فعالیت سیاسی داشتم و حالا می‌گویند یادداشتی که نوشته‌ام از سوی من نوشته نشده است. همین‌ جا اعلام می‌کنم من نویسنده یادداشت‌هایی که به تازگی از سوی بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرک حرف نمی‌زنم.»

در ادامه یکی از اعضای دفتر توکلی با پایگاه خبری-تحلیی رویداد ۲۴ گفت‌وگو کرده و گفته که بیماری پارکینسون هیچ تاثیری روی قدرت عقل افراد نمی‌گذارد و این توهینی است که ابطحی نه تنها به توکلی بلکه به همه افرادی که به نوعی درگیر این بیماری هستند، روا داشته است. این فرد مسئول در دفتر توکلی توضیح داده که در این یادداشت نه آیت‌الله مصباح و نه آیت‌الله حق‌شناس محل بحث نبوده‌اند بلکه «هدف اصلی روحانیونی هستند که این تاجران برای نزدیک شدن به آنها دست به هر کاری می‌زنند؛ از جمله تشییع و غسل روحانیون سرشناس و از جمله کرامت‌تراشی برای خودشان.» همچنین دفتر توکلی تاکید کرده که تمام اسامی به کار برده شده با سند و مدرک بوده و تمام قرائن از جمله صحبت‌های کاظم صدیقی «خبر از نزدیکی این ابربدهکار بانکی به روحانیون مورد بحث می‌داد و تمامی این اشتراکات به یک نفر بازمی‌گشت. ما برای این فرد پرونده موجود داریم و ایشان به استناد این مدارک یک مفسد اقتصادی هستند. ما پرونده را به همراه تمامی مستندات و اطلاعات برای دستگاه‌های نظارتی فرستاده‌ایم اما هنوز به قوه قضاییه نرسیده است. این فرد به بسیاری از روحانیون نزدیک شده که این فرد را در لباس یک انسان باتقوا می‌بینند. این فرد در حال سوءاستفاده از برخی روحانیون است.» مقام مسئول در دفتر توکلی بار دیگر تاکید کرده که بیماری پارکینسون روی تفکر افراد تاثیر نمی‌گذارد و بیماری توکلی نیز با دارو تحت کنترل است.

همزمان با انتشار این یادداشت‌ها و واکنش‌ها ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی نزدیک به جریان راست بخشی از اظهارات توکلی در مورد ارتباط برخی مسئولان با رمال و جن‌گیر را تایید کرد. ایمانی در گفت‌وگو با «مدارا» توضیح داد: «واقعیت این است که هم در دولت قبل و هم در این دولت ما مواردی را شاهد بودیم که برخی از مسئولان در سطوح مختلف با افرادی که از غیب و آینده سخن می‌گویند در ارتباط بوده‌اند.»

او همچنین گفت: «افراد متمول تحت عنوان پرداخت وجوهات به آقایان مراجع یا علما مراجعه می‌کنند و آنها را به خاطر عدم اطلاع دقیق از مسائل اقتصادی و مسائل کلی جامعه تحت تأثیر قرار می‌دهند که البته این مشکل در گذشته و قدیم‌الایام هم وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. این نکته‌ای است که آقایان و بزرگان و مراجع و مجتهدین باید خیلی دقت کنند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *