حمله شدید یک نماینده به قالیباف به خاطر رد طرح شفافیت آرای نمایندگان

پس از رد طرح شفافیت آرای نمایندگان، نقدعلی نماینده خمینی شهر خطاب به رییس مجلس گفت: آقای قالیباف، این روزها گفته می‌شود که قرار است شما نامزد ریاست جمهوری شوید و برخی از اقدامات به ویژه بحث شفافیت ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری است که این در شأن مجلس نیست.

حمله شدید یک نماینده به قالیباف به خاطر رد طرح شفافیت آرای نمایندگان

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از رییس‌مجلس پرسید: برخی از اقدامات به ویژه رد طرح شفافیت آرای نمایندگان ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری است که این در شأن مجلس نیست.

پس از رد طرح شفافیت آرا در نشست علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، «محمدتقی نقدعلی»  خطاب به رییس مجلس گفت: آقای قالیباف، این روزها گفته می‌شود که قرار است شما نامزد ریاست جمهوری شوید و برخی از اقدامات به ویژه بحث شفافیت ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری است که این در شأن مجلس نیست.

نماینده مردم خمینی شهر درباره رد گزارش کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه روز گذشته  در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان روز گذشته به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ رای ندادند که وقتی از آنها سوال کردم که این لایحه دولت بود یا گزارش کمیسیون تلفیق،  اختلاف نظر داشتند و نمی‌دانستند که به چه رای داده‌اند و چرا آن را رد کرده‌اند؟

وی پرسید: هیات رییسه روز گذشته لایحه بودجه را براساس کدام بند از آیین‌نامه به دولت بازگرداند؟

نقدعلی

قالیباف در پاسخ به تذکر نقدعلی گفت: دیروز قبل از آغاز رای‌ گیری تاکید کردم که کلیات لایحه بودجه به رای گذاشته می‌شود و اگر رای بیاورد  براساس گزارش کمیسیون تلفیق جزییات را بررسی می‌کنیم و اگر کلیات رای نیاورد لایحه رد می‌شود. کاملا این موضوع روشن و شفاف است و شما در حق مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ظلم می‌کنید.

رییس مجلس در ادامه تاکید کرد: بحث دیگری که «الیالس نادران» به آن اشاره کرد این بود که دیروز او و حدود ۱۰ نفر دیگر از نمایندگان که برخی از آنان از اعضای هیات رییسه بودند تقاضا داشتند تا رای گیری به‌شکل ورقه‌ای انجام شود. من با «احمد امیرآبادی فراهانی» صحبت کردم که دوستان را قانع کنند که در نهایت از ۱۰ نفر نیز کاسته شد.

قالیباف تاکید کرد: اگر ۱۰ امضاء هم باقی می‌ماند ما این کار را انجام نمی‌دادیم چرا که ما برای انتخاب اعضای شوراهای استانی که براساس آیین‌نامه باید رای گیری آنها ورقه‌ای باشد به دلیل کرونا رای گیری را الکترونیکی را برگزار کردیم و نمی‌توانیم در جایی که هیچ لزومی وجود ندارد پروتکل‌ها را زیرپا بگذاریم.

در ادامه، «سیدکاظم دلخوش اباتری» نماینده مردم صومعه سرا در اخطاری بر اساس اصول (۸۴) و (۸۶) قانون اساسی و ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس در انتقاد به اظهارنظر الیاس نادران مبنی بر اینکه چرا باید طرح شفافیت آراء ۲ شوری شود، خطاب به رییس مجلس گفت: به عنوان عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس اعتقاد دارم مصوبات این کمیسیون باید ویرایش شود و مصوبات نباید باعث تفتیش عقاید شده و مشکلاتی را در پی مغایرت با اصول قانونگذاری و تعهد نمایندگان ایجاد کند.

وی خطاب به رییس مجلس تصریح کرد: هم اکنون دولت و حتی قوه قضائیه بخشی از مذاکرات خود را ضبط کرده و در اختیار رسانه ملی قرار می‌دهند تا پخش کند، بنابراین لازم است این شفافیت برای همه ملت، کل قوا و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد بنابراین این اشکالات و نقص‌ها وجود دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون آیین‌نامه داخلی تأکید کرد: اگر طرح شفافیت آراء دو شوری شود، کار تخصصی و کارشناسی بیشتری روی آن انجام می‌شود و باعث می‌شود مجلس و ملت آسیب نبینند بنابراین موافق اجرای آن هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *