امداد رسانی به مردم سی سخت خانه به خانه انجام می شود

امداد رسانی به مردم سی سخت خانه به خانه انجام می شود

یاسوج- ایرنا- فرماندار شهرستان دنا گفت: شهر سی سخت به ۹ منطقه تقسیم شده است و تیم هایی از هلال احمر، بنیاد مسکن و شهرداری  در حال بازدید خانه به خانه و تامین امکانات مورد نیاز زلزله دیده گان هستند.

عبدالحمید پناهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمپ های اسکان اضطراری در شهر سی سخت ایجاد شده اما مردم تمایلی به حضور در آن ندارند به همین دلیل در حال تامین نیازهای اولیه مانند چادر، وسایل گرمایشی و سایر نیازهای ضروری آنها هستیم.

وی ادامه داد: با اینکه زمین لرزه به برخی منازل خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی وارد کرده اما آرامش در شهر برقرار است و کار امداد رسانی با سرعت و دقت پیش می رود.

پناهی گفت:زمین لرزه شب گذشته به  ۳۵ روستای شهرستان دنا خسارت وارد کرده است  اما خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

بارش شدید باران که از شب گذشته شروع شده همچنان ادامه دارد و مردم از ترس پس لرزه‌ها شب گذشته را در خودروهای خود به صبح رسانده اند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

این زمین لرزه از شب گذشته تاکنون بیش از ۱۰ پس لرزه داشته است که بزرگترین این پس لرزه ها ۳.۶ درصد در مقیاس ریشتر بود

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

سی سخت با ۷ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *