لک علی آبادی: سراغ چین میرویم میگویند کمونیستید سراغ غرب میرویم میگویند غرب زده اید، نزدیک عربستان هم میشویم میگویند عرب نمی پرستیم، بلاخره چیکار کنیم!

روح اله لک علی آبادی: درباره توافق اخیر ایران و چین بیان داشت؛ سراغ چین میرویم میگویند کمونیست شده اید، سراغ غرب میرویم میگویند غرب زده اید، نزدیک عربستان هم میشویم میگویند عرب نمی پرستیم!

به گزارش اصلاحات نیوز؛ روح اله لک علی آبادی بیان داشت؛ در دنیایی زندگی میکنیم که باید واقع بینانه نگاه کرده و این دهکده جهانی را به درستی بشناسیم. چرا چین به سراغ ایران آمده !؟ عاشق ما که نبوده ، چین بزرگ ترین رقیب اقتصادی آمریکاست و رتبه یک رشد اقتصادی دنیا را داراست و میخواهد از همه جلو بزند.

این کارشناس اقتصادی گفت؛ چین دنبال یک منبع تامین انرژی مطمئن هست، پس سراغ کشور هایی می آید که با آمریکا تجارت نفتی نداشته باشند. سه کشور وجود دارد که از نظر انرژی وابسته به آمریکا نیستند؛ روسیه ، ونزوئلا و ایران . در بین این سه کشور ایران هم جنبه اقتصادی دارد و هم مستقل هست پس بهترین و مطمئن ترین میتواند ایران باشد .

لک علی آبادی در ادامه مطرح کرد؛ دوم این که چین به دنبال احیای راه ابریشم هست تا به واسطه این راه بتواند محصولات خودش را به اروپا صادر کند .

وی افزود؛ در این قرارداد صندقی تهیه کردند تا هزینه فروش انرژی به این صندق ریخته شود، و بخشی دیگر نیز صرف ساخت و ساز پروژه ها گردد.

این کارشناس اقتصاد سیاسی گفت؛ میگویند ایران را میخواهند بفروشند ، کشور هایی که فروخته شد مثل کشور های آفریقایی کشور هایی بودند که وام گرفتند و نتوانستند وام خود را پرداخت کنند اما داستان ایران کاملا برعکس میباشد ایران دارد پول خود را از پیش تامین میکند .

وی ادامه داد؛ ببینید این سند یک مسیر راه را نشان میدهد قراردادی بسته نشده است وقتی که قرارداد بسته شود مطمئن باشید که مجلس باید تصویب کند. چین با عربستان ، اسرائیل یا خود آمریکا قرارداد میبندد مشکلی ندارد ، همین که به سمت ایران آمدند تخریب ها و بمباران های خبری شروع شد .

لک علی آبادی در پایان بیان داشت؛ به هرحال تابوی مذاکرات و قرارداد ها باید شکسته شود و باید یک شریک تجاری مطمئن برای ایران پیدا شود چرا که این راه سبب بهبود اقتصاد ، اشتغال و.. میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *