مسابقه‌ی مشاعره‌ی دانش‌آموزی «دوستی» یادمان قهرمان و اخوان، فرصتی برای نفس کشیدن در هوای ادبیات.

به واسطه‌ی مسابقه‌ی شعرخوانی که در فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد و مسابقه‌ی «چله‌کلو» که در زمستان ۱۳۹۹ برگزار شد با جمعی از دانش‌آموزان بااستعداد همشهری آشنا شدیم که به ادبیات عشق می‌ورزند و مشتاق برگزاری برنامه‌های ادبی-فرهنگی بیشتری از سوی موسسات فرهنگی شهرستان هستند. این بار با یک مسابقه‌ی ادبی دیگر در خدمت دانش‌آموزان همشهری خواهیم بود.

مسابقه‌ی مشاعره‌ی دانش‌آموزی «دوستی» یادمان قهرمان و اخوان، دو شاعر برجسته‌ی معاصر است. قهرمان و اخوان از دوره‌ی دانش‌آموزی و پشت نیمکت‌های مدرسه با هم آشنا شدند و دوستی‌شان تا پایان عمر برقرار و بردوام بود.

از دهم تیرماه روز تولد استاد محمد قهرمان ثبت نام آغاز می‌شود و تا دهم مردادماه ادامه دارد. دانش‌آموزان عزیز از پایه‌ی اول ابتدایی تا دوازدهم می‌توانند در این مسابقه‌ی مشاعره شرکت کنند. برای ثبت نام کافی‌ست نام و نام خانوادگی، پایه‌ی تحصیلی، اسم مدرسه، شماره‌ی تماس و یک عکس پرسنلی از خودتان را برای ما بفرستید. راه‌های ارتباطی ما تلگرام، اینستاگرام و ایتا خواهد بود.
@bahmansabaghzade

از دهم مرداد با پایان یافتن ثبت نام دانش‌آموزان با توجه به مقطع تحصیلی‌شان گروه‌بندی می‌شوند و در گروه‌های چهارنفره با هم رقابت خواهند کرد. در نهایت در چهارم شهریور روز درگذشت مهدی اخوان ثالث مسابقه‌های نهایی برگزار خواهد شد. جوایز ارزنده‌ای را برای شرکت‌کنندگان و برندگان مسابقه‌ی مشاعره‌ی «دوستی» در نظر گرفته‌ایم.

ابیات قهرمان و اخوان در این مسابقه امتیاز ویژه‌ای خواهد داشت. مشتاقیم و منتظر تا هنرنمایی دانش‌آموزان همشهری را شاهد باشیم.

مسابقه‌ی مشاعره‌ی «دوستی» یادمان قهرمان و اخوان با حمایت شهرداری، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد، امور کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پژوهش‌‌سرای دانش‌آموزی برگزار می‌شود. برای داشتن شهری شاداب‌تر از برنامه‌های فرهنگی-ادبی حمایت کنید.

مشاعره
دوستی
محمد_قهرمان
مهدی_اخوان_ثالث

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *