حسن هانی‌زاده در گفتگو با «مشرق» مطرح کرد؛ دشمن به دنبال ایجاد کمربند بحران در اطراف مقاومت است/ طرح فلج کردن لبنان شکست خورد/ گروهک سمیر جعجع عامل کشتار الطیونه است/ می‌خواستند جنگ خیابانی در بیروت راه بیافتد/ سفارت آمریکا ام‌الفتنه است/ ماشین ترور به‌زودی راه می‌افتد!

حسن هانی زاده

کارشناس مسائل لبنان: بی‌شک دشمن ناجوانمرد ضرباتی دیگری نیز در شب تاریک خواهد زد؛ در مقابل کاردهای دشمن ما نیز کارت‌های زیادی داریم.

سرویس جهان مشرق– یک روز پس از انفجار بندر بیروت سفیر آمریکا در لبنان به میان مخروبه‌های باقی‌مانده از واقعه آمده و رو به خبرنگاران می‌گوید: «بوی جنگ داخلی را استشمام می‌کنم، برای جلوگیری از آن حزب‌الله باید خلع سلاح شود!» فردای آن روز یک ناو انگلیسی کنار بندر لنگر انداخته و سربازان نیروی دریایی ملکه وارد خاک لبنان می‌شوند. روزنامه الاخبار چاپ بیروت با تیتر بزرگ نوشت؛ ماتم اصلی نه کشته‌شدگان این انفجار بلکه بازگشت دوباره سربازان خارجی به خاک کشور است.

یک سال پس از ماجرای انفجار بندر بیروت، طراحی دشمن برای ضربه زدن به مقاومت گام‌به‌گام اجراشده است. مار خوش‌خط‌وخال آمریکایی هرروز یک نقشه جدید کشیده تا لبنان را دچار اختلافات داخلی کرده و جنگ خونین خیابانی را راه بی اندازد. صبح روز چهارشنبه مصادف با ۲۲ مهرماه تجمع ساده معترضان در مقابل کاخ دادگستری علیه قاضی پرونده انفجار بندر بیروت به یک کشتار خونین تبدیل شد.   شش تن از تظاهرات کنندگان شهید و حدود ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

تجمع مردم لبنان در اعتراض به دستور قاضی «طارق بیطار» مسئول تحقیقات پرونده مبنی بر بازداشت تعدادی از وزرا و نمایندگان این کشور صورت گرفته بود. در این ماجرا اعضای گروهک سمیر جعجع با چراغ سبز سفیر آمریکا به روی مردم آتش گشودند. مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال شدیدترین مجازات علیه عاملان حوادث  بیروت شد؛ در آن‌سو سفیر آمریکا خانه به خانه به دیدار سران معارض رفته و با آن‌ها دیدارهای پنهانی برگزار می‌کند.

۵ روز پس از کشتار الطیونه ارتش به مردم و خبرنگاران اجازه تردد داده است؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل لبنان به «مشرق» می‌گوید: بازگشت آرامش به لبنان مدیون مدیریت سید حسن نصرالله است؛ آمریکایی‌ها می‌خواستند با راه انداختن یک ماجرای خونین حزب‌الله را به جنگ داخلی ترغیب کنند؛ اما مقاومت وارد این دام نشد. رد پای سفارت آمریکا و نیز برخی دولت‌های عرب در کشتار روز چهارشنبه در بیروت آشکارشده است. دشمن با استراتژی زدن هزار کارد به مقاومت به صحنه آمده است. هم‌زمان با لبنان؛ شیعیان افغانستان نیز توسط تروریست‌های وابسته به سرویس‌های امنیتی غربی به شهادت رسیده تا محاصره مقاومت تنگ‌تر شود. البته آخرین نقشه دشمن با هوشمندی و ظرافت دفع شده است، بی‌شک دشمن ناجوانمرد ضرباتی دیگری نیز در شب تاریک خواهند زد! هانی زاده می‌گوید: در مقابل کاردهای دشمن ما نیز کارت‌های زیادی داریم؛ آن‌ها از جایی ضربه خواهند خورد که فکرش را هم نمی‌کنند.

دشمن به دنبال ایجاد کمربند بحران در اطراف مقاومت است/ طرح فلج کردن لبنان شکست خورد/ گروهک سمیر جعجع عامل کشتار الطیونه است/ می‌خواستند جنگ خیابانی در بیروت راه بیافتد/ سفارت آمریکا ام‌الفتنه است/ ماشین ترور به‌زودی راه می‌افتد!

در ادامه بخش‌های مهم این گفتگو را می‌خوانید:

حسن هانی زاده در تحلیل دست‌های پشت پرده‌ در کشتار روز چهارشنبه در بیروت می‌گوید: ایجاد ناامنی در محور مقاومت از کنار مرز جمهوری اسلامی تا انفجار در مناطق شیعه‌نشین افغانستان و نیز سوریه، عراق و لبنان سناریویی  از پیش طراحی‌شده برای انزوای جمهوری اسلامی ایران و ایجاد یک کمربند بحران در پیرامون آن است. حتی نفوذ رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اجلاس عادی‌سازی در اربیل را باید در چهارچوب همین پازل نگاه کرد. دشمن به دنبال آن است تا بحران سازی جدید در منطقه انجام دهد.

هانی زاده درباره ابتکار عمل مقاومت در انتقال سوخت به لبنان گفت: در ماجرای لبنان هدف دشمن آن بود تا این کشور را فلج بکند، تا پیش از این بسیاری از کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات از طریق تجار و بازرگانان لبنانی به این کشورنفت صادر می‌کردند؛ اما از یک سال قبل این پروسه قطع شد. آن‌ها می‌خواستند با تحریم لبنان، محبوبیت حزب‌الله را میان مردم کم کنند. هدف این کشورهای مرتجع آن بود تا با فضاسازی به‌گونه‌ای القاء کنند که همه مصائب و مشکلات لبنان تقصیر مقاومت اسلامی است و یک جو روانی سنگین برای خلع سلاح حزب‌الله ایجاد شود. جمهوری اسلامی ایران با رصد دقیق حوادث منطقه باعث شد نقشه دشمن برهم بخورد. ارسال سه محموله سوخت از ایران به لبنان حصر را شکست. در این ماجرا مردم لبنان با هوشمندی در دام نیفتاده و سید حسن نصرالله با مدیریت توانمند توانست طرح فلج سازی را عقیم کند.

دشمن به دنبال ایجاد کمربند بحران در اطراف مقاومت است/ طرح فلج کردن لبنان شکست خورد/ گروهک سمیر جعجع عامل کشتار الطیونه است/ می‌خواستند جنگ خیابانی در بیروت راه بیافتد/ سفارت آمریکا ام‌الفتنه است/ ماشین ترور به‌زودی راه می‌افتد!

نقشه کشتار  در بیروت را چه کسی کشید؟

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: پس از شکسته شدن حصر لبنان؛ طرح جدیدی علیه مقاومت روی میز قرار گرفت. طارق بیطار قاضی پرونده انفجار بندر بیروت با علامت از بیرون و با جعل و سندسازی اتهاماتی را متوجه حزب‌الله کرد. مردم لبنان تظاهرات کرده تا این فتنه را خنثی کنند. این اعتراض مدنی توسط باند سمیر جعجع به خاک و خون کشیده شد. در این حادثه تلخ دست سفارت آمریکا در بیروت آشکار است.

 هانی زاده با تشریح نقش گروه های مزدور در کشتار مردم گفت: گروهک سمیر جعجع با طراحی و برنامه‌ریزی سفیر آمریکا به تظاهرات حمله کرده و هفت تن از شهروندان را به شهادت رساندند؛ هدف آمریکا آن است که گروه‌های هوادارش در میان مسیحیان بتوانند محبوبیت خود را در مقابل جریان ملی آزاد بازیابند.

 آن‌ها به دنبال این هستند که حزب‌الله و امل را متهم این حادثه جلوه دهد چراکه این دو با البیطار قاضی پرونده انفجار بیروت مخالف‌اند. این رویکرد آمریکا مشابه حادثه عین‌الرمانه در ۱۳ آوریل ۱۹۷۵ است که به جنگ داخلی در لبنان منجر شد. آمریکایی‌ها به دنبال جنگ خیابانی و طایفه‌ای در لبنان بودند؛ خویشتن‌داری حزب‌الله لبنان این نقشه را خنثی کرد. البته هدف نهایی آن است که جبهه بزرگ محور مقاومت در تقابل با رژیم صهیونیستی از صحنه عملیاتی حذف بشود.

دشمن به دنبال ایجاد کمربند بحران در اطراف مقاومت است/ طرح فلج کردن لبنان شکست خورد/ گروهک سمیر جعجع عامل کشتار الطیونه است/ می‌خواستند جنگ خیابانی در بیروت راه بیافتد/ سفارت آمریکا ام‌الفتنه است/ ماشین ترور به‌زودی راه می‌افتد!

جنگ احزاب پیش پای مقاومت اسلامی

هانی زاده درباره نوع عکس العمل مقاومت به جنایت روز چهارشنبه گفت:حزب‌الله برگ‌های برنده فراوانی دارد، اما آن ها با درایت و خویشتن‌داری قصد ندارد وارد دامی شود که آمریکایی‌ها و جریان ۱۴ مارس پیش پایش پهن کرده است. می‌دانیم که نقشه‌های شیطانی دشمن تمام نشده و آن‌ها به‌زودی طرحی جدید را اجرا می‌کنند؛ حتی ممکن است طرح ترور فیزیکی سیاست‌مداران لبنانی دوباره از سوی اشرار رژیم صهیونیستی اجرا شود. حزب‌الله لبنان در جنگ احزاب در برابر آمریکا؛ دولت اشغالگر قدس؛ گروه ۱۴ مارس و برخی کشورهای مرتجع منطقه ایستاده است. اما با توجه به توانمندی‌های دبیر کل حزب‌الله لبنان تمامی توطئه‌ها داخلی خنثی‌شده و لبنان وارد درگیری داخلی نمی‌شود.

نقش سفارت آمریکا در بحران سازی

کارشناس مسائل لبنان درباره نقش نیروهای خارجی در بحران لبنان گفت: سفارت آمریکا ام الفتنه است، دستور تمامی بحران‌ها از درون سفارت آمریکا صادر می‌شود؛ آنجا کانون توطئه علیه مقاومت اسلامی است؛ جالب است بدانید که جابه‌جایی نیروهای آمریکایی از عراق به استان حسکه بخشی از تلاش دشمن برای ایجاد یک منطقه جدید کردی است که فشارش روی حزب‌الله خواهد بود. هر نقشه ضد مقاومت در منطقه داخل سفارت آمریکا در بیروت طراحی می‌شود؛ انتظار می‌رود دولت نجیب میقاتی با به‌کارگیری اهرم‌های دیپلماتیک مانع از دخالت آمریکایی‌ها در مسائل داخلی در لبنان شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *